Fredag snö snö snö

0kommentarer

Äntligen bättre ;) Nu mår jag nästan bra men hör man mig så låter jag bedrövligt förkyld.. Min dag började vid 7 tiden i morse med att väcka ungarna och skjusa ungarna till skolan sedan hem och städa inte urkul men vad göra det måste fixas till lite... Vid halv tio hade jag gjort det mesta utom sovrummet där gubben sov och golven så detta fick vänta till jag kom hem.

Vid halv tio drog jag till stallet men på vägen dit ringde felicia och ville att jag skulle komma ner med glass som hon skulle bjuda på i den klassen som hon praoade i. Så morsan fick göra en helomväning och åka till affären och skolan först till slut kom jag till stallet iallafall, då hade jossan redan hunnit få in hästarna=) tack för det. Sedan red vi ut i skogen en helt underbar tur på en och en halv timme, var tar tiden vägen när man sitter på häst ryggen.... Det var helt underbart en centimeter med snö och strålande sol kan knappast bli bättre.. men tårna skulle nog ha haft något varmare om sig men det får vi prova oss fram med.. det löser sig alla gånger!

När jag kom hem så städade vi klart och sedan bar det av till gävle för att kolla in skor som felicia hittat på din skos hemsida men dessvärre fanns dom inte i uppland gästriklan eller dalarna..  Så det blev två pulkor till barnen istället och lite julklappar. En middag på max. mmmmmmmm

Nu är resten av familjen och tittar på/spelar innebandy och jag ska vika tvätt och blogga lite..

Här är en bild på Kl´o kompis Tindra som jossan oftast gör oss sällskap på!



En riktig sagohäst i mina ögon!

Puss och Kram hela dan  ! !

Kommentera

Publiceras ej