Lördag innebandy och ridning

0kommentarer

Ja då har det hunnit med att bli lördag då .... veckorna bara rinner iväg just nu. Vi startade med innebandy match i skutskär som vi förlorade med 32-2 så vi fick iallafall in två mål och dom spelade riktigt bra bandy ett tag eller rättare sagt dom två sista halvlekarna!

Sedan bar det av till affären och dagens inköp! Lunchen fick bestå av varmkorv med bröd... känns som en upprepning varje lördag..... Sedan hem och tilllaga detta! var nästan komplicerat =)

När detta var klart åkte jag till stallet och red på Kló, vi stannade på volten idag och körde lite böjning och töjning av henne hon har blivit lite stel så det behövdes. Sedan var det lite myss i solen och snön. Vi har ju fått riktigt mycket härlig snö. kló fick jobba på bra i snön och det märktes efteråt att hon var trött. trots att vi bar skrittade och travade lite granna. I morgon ska vi rida en längre sväng ute i skogen och lite intervall träning, jossan och jag spekulerade i om vilka som kommer att ge sig först vi eller hästarna och jag tror att det är vi om jag ska vara ärlig!!!! =) Just nu vräcker snön ner  så det blir nog lite motstånd för hästarna även i morgon.

När jag kom hem så blev det hemgjord pizza med anningen förmycket ost men det gick att äta. Hade en fajt med labban vid matbordet och det är aldrig kul men nu har vi rätt ut det och sagt förlåt båda två så nu är läget lungt i det särnska hemmet igen. Efter att gubben åkt och jobbat så bött jag alla gardiner i sovrummet, hallen och köket så nu sitter julgardinerna på plats =) Är dock kvar att fixa till vardagsrummet har inte bestämt vilka gardiner jag ska ha ännu så måste överväga lite till.

Nu blir det stjärnor på is i soffan! Skönt.

puss och kram hela dan==)snart jul!!! visst är dom söta.......

Kommentera

Publiceras ej