Måndag och Tisdag stall och jobbar dagar =)

0kommentarer

Hej Svejs!

Fabian och jag har varit ute i stallet både måndag och tisdag förmiddag och ridit kló och dreki i måndags. Vi red på volten och Fabian lyckades ramla av när Kló blev rädd för någonting vid grinden.Men allt gick bra han var lite öm i ryggen på tisdagen men idag har han inte sagt någonting alls. Jag tog även hand om Litlamin i hagen medans Josefin red Dreki till att börja med. Jag kardade bort en halv islänning från hennes päls, jisses vilken vinterpäls hon har!

Igår var vi som sagt var ut igen och då körde vi dreki och jag red tindra efter rockarden och det gick riktigt bra måste jag säga däremot lekte hon kurra gömma med mig när vi skulle fånga dom i hagen så till slut fångade Josefin henne till mig! Tack!

Nu ska vi äta frukost och sedan ska vi ut till stallet igen och köra och rida för i eftermiddag kommer massören och ska massera hästarna Tindra och Dreki så sedan får dom stå torsdag och fredag !

Hörs vidare!

Kram!

Kommentera

Publiceras ej