Ridning och Fars...

0kommentarer

Idag så var min tanke att jag bara skulle kolla när Fabian red Kló. Var inte riktigt på hugget om jag säger så. Men jag byte iallafall om till ridkläder och när jag kom ut till stallet så sa Josefin att om inte Kló börjar sköta sig så ska jag rida henne. Så då sa jag att jag rider Tindra iallafall och det var det bästa beslutet den dagen det kan jag säga. För det blev en helt underbar ridtur då hon lyder mig till hundra procent. När jag började så fick hon bara stå tills jag kände att hon slappnade av sedan red jag iväg och då funkade det riktigt bra. Det blev riktigt mycket spring ett tag men som tur var så jossan det och bad mig stanna och samla upp henne lite och efter det gick allt mycket bättre! Eftersom hon sköte sig så himla bra på bannan så red jag ut på vägen och galopperade henne (det är jättekul tycker vi båda två) och igår fick vi med oss unghästarna som går i hagen längs med vägen ;) dom for fram som galningar i hagen!

När jag och Fabian kom hem så hade Älsklingen lagat fläskfilé med pommes hur gott som helst!

Efter detta blev det fars på tv och jordnöttsringar som tilltugg :) jammi.. himla gott! Där efter blev det duschen och krypa i säng!

Härlig dag idag föresten fick ligga en stund på altan i solen och förbättra brännan lite :)

Kram

Kommentera

Publiceras ej