Ridtur och häst bad..

0kommentarer

Idag blev det ägg frukost här hemma gott! Efter det blev det stallet och vi börjar mjuka upp hästarna lite lungt eftersom som fått massage och då står dom först två dagar och sedan skrittar man igång dom dag tre och dag fyra blir det lite jogging.... sen får dom jobba igen! Han som masserar hade bara konstaterat att Tindra var Väldigt sed så det är inte konstigt att hon haltat och protesterat när jag ridit henne! Nästa gång han kommer är i början av oktober så fram till dess ska jag stretcha henne efter varje ridtur och se om det hjälper.. det hoppsa jag att det kommer att göra! För övrigt var det två mycket lungna hästar vi red idag bara frid i hagen när vi red och det är trevligt och skönt! När vi ridit så bestämde vi att vi helbadar Dreki och Litlamin så sagt och gjort! Nu står alla fyra på volten och betar och ungtupparna blir torra i solen och vinden! Inatt ska dom få stå inne och sova ut riktigt ordenligt och slippa alla insekter det kommer dom tycka är jätte skönt! Sedan blir det en ny härlig tur imorgon bitti!

Väl hemma igen så blev det en sen lunch i form av makaroner och köttbullar. Och sedan skjusade jag Felicia till Västland dom ska spela brännboll där ikväll så det blir att hämta mitt i natten men det har jag inget emot alls!

Nu ska jag greja lite inför kommande resa plocka fram lite grejer som jag inte vill glömma! och pyssla lite allmänt!

Kram alla mina härliga läsare!

 Snart är det detta lägge som gäller :)

Kommentera

Publiceras ej