Nej då jag har inte rymmt bara grymt mycket roligt just nu:)

0kommentarer

Hallo mina dagar består ut av jobba förmiddag hem och sedan rida...

I måndags red vi dressyr på lägret vilket var mycket givande, man lär sig nya saker hela tiden! vilket självklart är hur kul som helst att vi sedan är ett väldigt roligt gäng gör ju saken inte ett dug sämre ;). Har iallafall Eddie på ridlägret och det går riktigt bra. I söndags så inhandlades det ju spårar men dessa har jag inte användt utan jag fick låna ett par av Linnéa som hon trodde skulle passa Eddie bättre och det blev lite mer fart iallafall men vi har ju spö också....

Igår Tisdag så gjorde vi en rolig markarbetesövning med volt och ett litet fyrkantsspår, galoppbommar (Kavaletti) och trav bommar. Hur roligt som helst man tjänar verkligen på att ha samma häst flera dagar i rad allt gick mycket bättre igår fick honom till och med i form efter mycket slit men det var det verkligen värt. Väl hemma igen vid 21:40 tiden så ringde Josefin och meddelade att dom tittat på Gulliver och att hon hade fallit ännu mera för honom vilket även hennes föräldrar hade gjort.. Men vem gör inte det för en krämgul föl unge som ser ut som en nallebjörn! Men hon hade ju självklart tittat på det som är viktigt också och allt såg bara bra ut i hennes ögon nu ska hon prata med ägaren också under onsdagen så kommer det säkert att bli en hingst i hagen :)

Idag har jag jobbat till 10:30 sedan var Fabian och jag ner på sjukhuset för ett återbesök med Fabians laktos intollerans, allt såg jättebra ut han växer och frodas som han ska så nu tyckte läkaren att vi skulle höra av oss om vi ville träffa honom igen. Sedan skrev han även ut tabletter till fabian som han kan ta om han vill äta glass tex så att han slipper få ont i magen och bli uppsväld. Vilket fabian lät riktigt bra !! Och frågade på engång om han fick en glass... men vitsen är att vi ska ha dom med oss på semestern övrig tid får han försöka sköta sig hygligt! Sedan handlade vi lite på Lidel framförallt vatten i mängder.

Väl hemma blev det ungspizza och vatten till lunch. och en lite tupplur så att jag orkar med kvällen och ridlägrets sista dag som innebär hoppning :) KUL värre!

Hör snart igen!

Kram

Kommentera

Publiceras ej