Skendräktig eller dräktig???

0kommentarer

Idag röjde jag på gården så att gubben kunde börja klippa gräsmattan och oj vad fint det blri när man klipper den! e som att städa inomhus känns himla bra! till lunch blev det makaroner och köttisa sedan bar det av till stallet och en ridtur!

Skrittade knäpp Tindra i hagen en stund hon är direkt knäpp just nu tror att hon brunstar och har en hormon knäpp om man säger så varken hör ser eller gör som vi säger! Helt enkelt Knäpp! efter detta så så red jag Kló en redig sväng på volten mycket skritt och ridvägar sedan försökte vi trava och galoppera och det gick väl sådär om jag säger så! Sedan gjorde vi iordning hästarna och skulle smörja in juvren med superbra hästsalva och jag blev så himla kladdig det liksom ran..... Har aldrig hänt förut. Och Jo det var mjölk från juvret så nu är frågan om hon är dräktig trotts allt eller bara lurar oss riktigt ordentligt Kló fia... men visst vore det himla roligt men ska inte ta ut något i förskott :) Har bestämt mig för att hon är Skendräktig lill fia! Idag gick det iallafall himla bra när jag red lär mig hela tiden något! För mig är det ett under bara hur Josefin står ut med detta skit bakom spakarna för jag tror jag aldrig lär mig trava Kló men men det är bara att öva och känna in hästen tror jag som gäller och lära mig rätt känsla=) Kul att ha lite utmaning om jag säger så!
När vi var klara med gammel takorna så blev det ungtupparnas tur att få eksemtäcken och lite ompyssling och mineraler! Sedan bar det av upp till sommarhagen där dom ska få gå och vila i tre härliga dagar sedan är allvaret tillbaka igen!

I morgon kväll blir det vår ruset i gävle sedan ska jag plugga LC:1 programet och pinna Kló med detta ;) Ska bli kul! det var detdär med utmanning!

Kram alla vänner!

 skendräktig/dräktig Kló......

Kommentera

Publiceras ej