Hösten är äntligen här :)

0kommentarer

Idag har det varit en riktig höst dag måste jag säga. Lagom kallt sol ibland och molningt i bland. Kände redan igår att den var i antågande med allt härligt som hör den till! I dag har jag varit till stallet och ridit ganska hårt på Tindra och det är också ett tecken på att hösten är här för nu är tempraturen helt okej före att kräva en del av hästarna i. Idag skulle jag träna gallopp från skritt men det blev mest en fajt om att hålla sig kvar på spåret i andra gångarter en skritt hon är en riktig liten tjur tjäring när den sidan kommer fram! Men jag vann och allt blev helt okej tillslut :) Kände mig riktigt jävla nöjd när vi gick in i stallet igen men hästen var hur svettig som helst så nog hade hon fått jobba. Det var tur att Josefin hade klippt henne innan jag kom ut så nu är det lite mindre päls under manen och på halsen! Efter vår sköna ridtur så fick jag kaffe av Carina och fika :9 Tack så jättemycket!

Väl hemma igen blev det en burgare och lite apelsin dricka! gott till middag blir det kassler och stekt annans!

sedan damsög jag av nedervåningen för gud vad grus vi drar in just nu! Håller även på att tvätta lite! Äntligen är tvätt korgarna tomma efter cypern men det tog tid det liksom fylls på hela tiden ;)

Nej nu ska jag gå och kolla hur det går för gubben och gräveriet ute på tomten!

Kram

Kommentera

Publiceras ej