Betäckning

0kommentarer

Ja ha då vart man överraskad igen då ;) När jag kom till stallet igår så var min häst iväg skickad... snyft vart något förvånad men även väldigt glad =9 Hon är i Mackmyra för betäckning med deras hingst Elgur en riktig snygging så någon gång i början av mars nästa år så kommer det en mini Tindra! Nyfiken ja det ska gudarna veta!! Så nu till det svåra beslutet Kométas eller Tindras Föl...hummmm vi får helt enkelt vänta och se. Tyvärr innebär detta att det inte blir något tävlande för Tindras del men igår provade jag att rida Litlamin lite mer strukturerat men jag vet inte det är bara två veckor kvar.. tror inte jag hinner få sådan ordning på henne helt enkelt men det visar sig. Har till den 5 på mig att bestämma mig så det löser sig garanterat!
I måndags var det valpkurs igen då och det gick riktigt bra med övningarna som vi skulle lära hunden men har ett annat problem och det är att Gissa blir triggade på andra hundar i koppel och morrar och blåser upp sig som få! Detta måste jag jobba bort! Hon blir helt paralyserad och det finns inte något godis i världen eller leksak eller matte som duger då utan bara den andra hunden... Men när dom får hälsa ute på vägen ja då är hon underlägsen som få och kryper på marken även för yngre hundar så hon är "bara" kaxig på avstånd men fasiken så jobbit för matte som är i andra änden på kopplet! Men vad fasiken problem är till för att lösas så det kommer vi fixa. Fick en hel del matnyttiga tipps under kursen men inget som man ska göra där där det är många hundar på engång.
Idag är det ridning på förmiddagen och sedan vet jag inte riktigt vad men en tur till Tierp verkar det bli för Fabian ska hämta sitt leg! Stolt som få eget kort och eget leg. Hur sjutton vart dom så stora så fort ;)
Kram alla underbara vänner =)

Kommentera

Publiceras ej