Hästar ja dess djur gör mig lätt frustrerad ;)

0kommentarer

Jaha igår var ingen bra dag alls om jag säger så var till stallet efter jobbet och skulle rida Tindra för hon hade ståt två veckor nästan... inte bra alls om jag säger så. Vi hade tänkt att ja vi rider ut som vi gjort tidigare även då med Tindra men nej du det bara vägrade hon ja dom bocksprången var absolut inte att leka med helt galen är rätt ut trycket snarare än någonting annat. Så nu var det bara volten som funkade där är häst fan åtminstonde instängd om man skulle dejta marken ;) Men väl där så är det samma visa igen men nu började hon snurra och stepa runt och var helt okontaktbar inget ledarskap där inte. När Josefin tog tag i tygeln så andades hon knappt utan hade bara panik så jag sadlade av kollade tränset osv men inget fel hittades kollade även om hon hade ont i ryggen men hjälp av Josefin men nej. Inget fel alls utan bara en hormonstin elak kossa till islandshäst!! Men för att vinna mot henne vilket för mig är viktigt i hela min häst filosofi så lede Josefin runt mig sedan skrittade jag även runt några enstaka steg själv! Och Yes jag hade vunnit och vi gick in och mös i stallet =)
Idag så gick allt däremot allt prima ballerina hon sköte sig utmärkt! Så nu är ordningen iordningställd igen =) Vi släppte även lös henne och Litlamin så dom fick springa av sig lite ute på volten och nog blev det springa av alltid så himla kul att se! Hoppas det går lika bra i morgon om jag hinner rida då... Hum har 35 kubik ved som ska kappas och klyvas men när detta är klart på söndag så håller vi oss varma hela nästa vinter! Underbart, kommer att kännas så himla bra!
Idag är jag ledig har nämligen kompat ut från eftermiddagsskiftet så himla skönt gillar inte alls att jobba fredag eftermiddag!
Igår kväll var jag till Theres och gjorde nya naglar som blev blå så himla snygga eller hur?
Fick även ett helt underbart halsband som jag köpte av henne!
Bild kommer senare!
nej nu ska jag greja lite
!!
Kram

Kommentera

Publiceras ej