Valpkurs =)

2kommentarer

Ja då har vi varit på första träffen av våran valpkurs som vi ska gå med Gissa! Allt gick kanon idag var det mest info och lite genomgång hur vi hanterar hunden och vad valpen kunde! Ledaren var mycket bra så detta kan nog bara bli positivt. Till att börja med så satt gissa nästan en timme i bilen medans vi hade teori och bara det är ett under att inte v70 är trasor vilket jag trodde den skulle vara men inte då prinsessan sköte sig utomordentligt!
Sedan fick vi vissa vad hunden kunde sitt och ligg och vilken förare vi var genom att gå i ring och ha hunden på vänster sida ja det fanns många stilar där vill jag mena... Men oj vad många finna hundar helt underbara helt enkelt! För gissas del gick det bra bara en liten elak detalj och det var att hon ska skälla som fasiken på alla andra hundar... måste få slut på detta men det löser sig säkert med tiden som kursen går! Imorgon kväll är det dags igen så det är bara att ladda om och göra den läxan som vi fått med oss och det är att kolla vad hon gillar bäst i belöningsväg och hon ska välja mellan kamp, lek, social eller godis och när vi fick läxan så sa jag godis men jag håller på att vekna och säger  vi får se! spännande!!
Annars har jag ridit idag och då blev det litamin och det gick jättebra! Bästa prinsessan i stan! Sedan har jag även städat i pannrummet vilket var välbehövligt! har även hunnit med inflyttnings fika hos Örjan och Lotta vilket var jättetrevligt!!!
Nej nu ska jag ladda för lite extra sömn i morgon bitti eftersom vi har två nattskift framför oss!
Kram

2 kommentarer

Gissas uppfödare

21 Apr 2010 06:06



Så duktiga du och Gissa är. :)

Pia

23 Apr 2010 08:41

Men gud så spännande! Jag håller med mamma. Ni är verkligen duktiga! :)

Kommentera

Publiceras ej