Favo lunchen efter en härlig ridtur!

0kommentarer

Varit ut till stallet en sväng på förmiddagen och ridit en mycket givande ridtur på Litlamin både hon och jag hade ett härligt och skönt lugn som man finner ibland när allt bara faller på plats =) före det så röjde jag av här hemma lite plocka undan och tvättade ett par maskiner tvätt. Det märks att vi är en mindre här hemma på tvättmängden i veckorna men sedan blir det ju hennes under helgerna ! Eller så är det så att det jag bestämt mig för funkar och det är att hålla efter lite bättre i tvätt korgarna så det inte blir berg som ska tvättas. Sedan han Gissa och jag även med en härlig och skön lång promenad innan det var dags för stallet!
När jag åkte hem så blev det en sväng runt affären och där blev det ingredienser till köttbullsmacka så himla gott! och sedan lite lönings lyx i form av Marabous mandel och frukt choklad!! Så god så god! Ja det har inte blivit så mycket sådant sista tiden vilket jag bestämt mig för och även lagt av med kvällsfika och dessa eviga smörgåsar på kvällen som jag har en förmåga att stoppa i mig! Herregud jag ska bara sova hur mycket energi kräver det! och vips -4 kg så himla skönt!! Känns på kläderna och då är det roligt tycker jag! Har inte som mål att gå ner så mycket i vikt men bli av med min lilla putt mage skulle inte vara fel och ersätta den med lite starka muskler istället!!
Igår var Fabian och jag till Ärk och gubben var ut på lite egna äventyr vad kommer att avslöjas så småningom! Jag håller min tumme så den snart är blå ;) Jag verkligen hoppas massor på detta men men vi får se som sagt var! Ridningen för Fabian gick riktigt bra han utvecklas så himla fort när han får hjälp att korrigera felen som han gör ! Han lärde sig massor hos Tilde det syns i hans ridning även av "vanliga" hästar! Idag ska Gubben till Ärk med sonen på hans ordinere ridlektion för jag jobbar eftermiddag så jag kan inte men det kommer att gå bra det med! Helt övertygad om det!
Nej nu ska väskan packas och sedan ner i gruvan igen då!!
Kram =)

Kommentera

Publiceras ej