Vilken härlig lördag det blev =)

0kommentarer

Idag startade jag dagen med en härlig hundpromenad och sedan blev det frukost med mitt hjärta och allt! Sedan drog han iväg för att hjälpa far sin att lägga om taket på ett av uthusen på deras gård! Fabian och jag drog iväg och red vid halv elva tiden mycket trevligt. Vi Hade bestämt sedan tidigare att Fabian ska sätta igång Kometa igen efter fölningen av lilla sötnosen Nykur. Så idag var det då dags för premier turen och allt gick väl visst som Josefin uttryckte det det här är en häst för dig Annika en riktig käring som vet vad hon vill och då kan det behövas en likasinad för att få igenom människans vilja... Allt gick jättebra ända tills det blev krav och lite trav då började hon bocka men som Fabbe uttrycker det fasiken jag sitter ju kvar så så farligt var det väl inte!!! Troligen är hon bara så lycklig över att få röra på sig igen så hon vet inte till sig och då blir det lite skutt! För när jag satte upp så skötte hon sig helt enligt regelboken men visst jag är ju något tyngre också ;) Nykur gick kvar i hagen med Kló och Tindra och visst han pratade med oss men för övrigt helt lugn tack och lov att vi har dom andra stona som tagit till sig honom så himla bra!! För övrigt så red jag Litalmin och det gick jättebra hon börjar bli riktigt ridbar nu både i trav skritt och när hon galopperar det lilla vi har kunnat göra det så går det också bra! Kan bli en riktigt bra häst av detta ämne men visst även detta är en riktig käring som vet vad hon vill! Men gud vad jag älskar den utmaningen!!
När vi ridit klart så hade vi turen att bli bjudna på lunch hos svärföräldrarna underbar ost och skinkpaj med en god sallad till helt underbart från sadeln till dukat bord kan inte bli bättre!!!
Väl hemma blev det limpbakning så nu har jag 8 nya färska härliga limpor här hemma!!
Och sedan hämtade jag Felicia och Robin i Skärplinge. Nu är det röjt efter bakningen och svärmor har just bjudit över oss även på middag jag jublar och hoppar av glädje!! Himla underbara svärföräldrar jag har! Bästa sorten och jag tänker fan inte byta ut dom! Ställer alltid upp i alla lägen fixa och trixar! Visst vi umgås inte jämt men jag vet att dom alltid finns där för oss om det är något och det är en underbar känsla!!
Här är lite bilder från min dag!!
nykur vårt lilla hjärte gryn =)
dagen bakverk vart skit goda!
Hösten är visst i antågande =)
Nej nu blir det nog lite lördagsgodis inhandling och sedan middag i sandby :))
Kram

Kommentera

Publiceras ej