Gårdagen var en super dag =)

0kommentarer

Ja oj vad bra dagen igår var! Klev upp på morgonen och skjusade ungarna till respektive skola, Hem och ut med hunden en sväng i ett helt underbart väder!! Sedan bar det av till stallet där vi skulle rida Kló och Litalmin! Allt gick suveränt helt enkelt vi kunde trava hela två varv med Litlamin ioch för sig i grimskaft till Josefin och Kló men ändå hon gick med en bra balans för att inte vara riden för och trotts att jag red lätt! Jippi jag köpte hästen på en gång ;) Skämt och sido hon kommer bli en suverän ridhäst! Igår bråkade hon bara ett par gånger med ryttare på ryggen och några när Josefin markarbetade henne men det är helt god tag bart tycker jag! Hon har ju aldrig gjort detta förut så vad fasiken det vi inte lärt henne kan vi ju inte riktigt begära av henne utan måste lära henne först och då blir det gärna lite protester!! Väl hemma så fick jag pussa hejdå på gubben som var hemma igår pågrund av en redig förkylning och när en kar är förkyld...... ja ni vet..... Så jag jobbade själv igår och det gick bra bara lite strul men helt okej! Däremot fick vi veta till min lycka att vi fortsätter med femskift i en månad till!! Jippi trivs som fisken i vattnet med detta enda negavitva är helgerna men är man där så går det bra lite ångest innan men det överlever man ju ;)

Halv sju gick jag hem eller hem och hem. Åkte hem byte om till träningskläder och sedan ner för att boxas med ungdomarna =) Ja så som jag skrattade, dom bjuder så på sig själva och vilka teateraper jag fått i gruppen! Bara älskar dom!! Detta är värt allt man får sådan input att fortsätta så ja allt går som en dans på rosor, kände inte av foten alls när jag var där nere men sedan ..... Men idag är vi på bannan igen!!

Idag har vi haft sovmorgon för vi har två natt skift framför oss! Har dock hunnit röja lite och varit ut med hunden. Så nu väntar stallet och en ridtur ska bli skönt för min kropp är rätt mör efter gårdagen... hum är jag inte 20 längre..... nej tyvärr nästan 37... men huvet är som 20 ibland......

Kram och hoppas ni får en underbara dag :)

Kommentera

Publiceras ej