Kurs och helg!!

0kommentarer

Ja igår var det Kurs och det gick riktigt riktigt bra! Sofia är helt otroligt duktig på att se vad som behöver göras! Efter fyra timmar ute i -15 snålblås och snö... hum vart riktigt kall om jag säger så. När jag väl var hemma igen blev det en tupplur i soffan till os även fabian somnade en stund. Man blir så himla trött när man blir sådär kall ända in i märgen. Men var gör det när man lär sig en väldig massa nya saker!! Sedan när vi väl landat här hemma så blev det sofflägge och os och melodifestivalen. Skönt med soffta kvällar i bland. Han även ner i ett het bad så jag fick upp värmen i min lilla kropp igen!

Idag blev det stállet efter att Gissa och jag varit ut och skottat av lite på gården Svärfar kom på eftermiddagen med traktorn och skottade fram våran gård igen!! Det tog bara fyra timmar.... obs med traktor men nu kan det töa utan att vi kommer att bada i slask :) Gubben hjälpte självklart till han har även hunnit skotta av två av våra tak det till vedboden och vår lilla hall utbyggnad. huset rasar det av ändå har hyftsat skarp lutning på taket så det klarar sig nog!! Vi övade på det vi alla tre hade fått som läxa av sofia och det gick rikigt bra för oss alla tre =) Väl hemma slippade jag av alla tre fönstrerna som vi håller på med uppe (smyggarna) och grundade om dom, sedan blev det middag och när denna var intagen så blev det lackfärg och oj vilken skilnad det blir!! Imorgon har gubben sem så då får han måla en sista gång =) Sedan ska det tapetseras klart! 

Ja och nu har man fastnat vid datorn och laddar inför en 7 dagars vecka på jobbet går av nästa måndag kl 06.00 med glädje i benen för då är jag ledig i 6 dagar ska nämligen komplitera på lördagen... inte kul men ett ont måste!

Nej nu blir det os sedan sängen!

Kram mina tappra läsare ;)

Kommentera

Publiceras ej