En helt underbar dag i hästens tecken :)

0kommentarer

Idag eller rättare sagt i morse så drog fabian och jag iväg till stallet redan halvåtta för att åka till stall islandica för att rida kurs för Sofia Kulla. Självklart var även Josefin med, det var hon som bokat in oss till detta både roliga och spännande äventyr:)

Allt gick bra hemma både att packa den nya fina transporten och att lasta hästarna trotts att vi inte använde oss av rampen! Dom är så duktiga Dreki och Tindra! Sedan förde Jari oss med säker hand iväg till valbo.

Väl där hade vi turen att få gå in och fixa till hästarna! Det tackar man mer än gäran ja till i minus 8 grader! Men vi har haft en underbar dag för som ni kan se på bilderan så är det strålande sol! till skillnad mot nu då det blåser och snöar något så grön jävligt :(

Väl på bannan så fick Josefin lite tips inför tölt sättningen av dreki och det så ut att gå riktigt bra, eftersom jag värmde Tindra under tiden så såg jag inte allt...

När jag väl kom in på bannan så var det bara till att berätta att det är inte hästen som är problemet här utan här ska det fixat till en ryttare ;) Sofia bara skrattade men förstod snart... Jag ville nämligen lära mig tölta och det kan jag nu tack vare denna tålmodiga Sofia som hittade mitt sätt att få Tindra Lisa i Tölt så nu ska här jäklar annama övas!! Tindra varning varning fyra i morgon eftermiddag kommer jag!!!!

Sedan red Fabian Dreki och i Fabians fall är det händerna som ska IHOP över manen fattar inte riktigt varför han sitter som om han skulle köra något med styre typ cykel eller fyrhjuling.... Men dom fick till det!

Vi kommer att återkomma på något sätt jag lovar Sofia!

Här kommer lite bilder!



Tindra och jag värmer upp framför Wisky delsteleritet....



Här kommer Sofia på väg att kursa oss!!



Josefin och dreki i full gång med kursandet fullt fokuserade :)



Här är Tindra och jag fullt konsentrerade ... bak med axeln fram med yttre handen glöm för allt i världen inte att ha stödet på ytterhanden kvar oj oj oj nästan kortis i min hjärna... Men Fan vad KUL::::::::::::::::)



Här är det mer fart i grejerna nu är det Dreki och Fabian som kursar...

Det var allt för denna gång :)

Kram

Kommentera

Publiceras ej