Glädjen är stor hos mig just just nu!!

1kommentarer

Min morgon började med frukost sedan kom gubben hem från jobbet och skjusade mig till röntgen i Tierp. Var där till åtta som hon sagt åt mig :) och jag fick komma in på engång :) det är man inte bortskämd med på en akutmottagning och slusandes snabbt vidrare till Röntgen!! Väl där tog två väldigt trevliga dammer hand om mig och min fot! Vilka kvinnor det finns så starka och härliga i hela sin utstålning.. Sådan vill jag också vara när jag passerat 50+ ja varför inte redan nu! Sedan bar det av tillbaka till väntrummet på akuten och vänta i nästan en och en halv timma för att få svar på röntgen. Åter in till en doktor och fick det helt underbara svaret att ingenting var brutet eller spruket!!! Lyckan var bara total.. har oroat mig hela natten för att komma hem med ett gips packet... och en massa order om att ta det väldigt lungt!! men icke sa nicke bara order om att inte överbelsta foten och använda kryckorna så fort jag har ont! och visst det kan jag ställa upp på :) Denna läkare var dock lite bekymmrad över att jag är sväld på båda sidorna om foten och rynkade pannan ordentligt över att ledbanden mår inte bra alls.. så nu får frun ta det lung och vara rädd om sig... ja det ska jag faktiskt försöka vara den här gången. Man blir ju tyvärr inte yngre om jag säger så.. Även fast jag känner mig som tjugo för jämnan ;) När jag landat hemma så blev det kaffe och tre rostade mackor med skinka mumsigt värre... Han dock röja lite i köket först.. men se på fan då började foten protestera så nu sitter jag här med datorn.. Jag lyssnade på kroppen för engång skull. Igår var jag nästan impad av mig själv för jag vågade fan gå på foten alls tänk om något var brutet... Men nu har jag ju fått klartecken så nu kör vi lite lungt och sakta framåt!!

I eftermiddag ska jag till härliga Theres!! Nya naglar står på menyn.. fransk vit med något glitter lutar det åt :) hon kommer att bli chockad brukar aldrig ha vit fransk men vi får poppa upp det med något fränt glitter ;)

Så här förflöt min kväll igår :

Kolla in go hjärtarna min honkatt tutti och gissa värmer mina fötter :)



Ja visst hade vi det mysigt!

Nu ska jag tvätta lite...

Kram

1 kommentarer

Gissas uppfödare

19 Jan 2010 22:14

Så mysigt! :)

Kommentera

Publiceras ej