God morgon :)

0kommentarer

Oj nu är det ett tag sedan jag har skrivit här... inte bra inte bra. Men ibland går livet lite väl fort typ i 1000 knyck istället för 200 och då prioriterade jag tyvärr bort detta:( Ja nu är jag ju iallafall här så då kör vi en kort resume av söndag/måndag.. Söndag bara jobba jobba jobba men det gick bra men var fasligt kyligt på jobbet 12 timmar i 10 grader det gören lätt frusen om jag säger så! Tur man är fysik på jobbet annars har jag frusit ihjäl ;( men så var det iallafall väl hemma blev det en snabb middag iform av korv med bröd och lite chips till! Hälsocoschens dröm middag... eller inte gott var det iallafall! Sedan kröp jag ner i ett het bad och tinade upp mig! Så himla skönt! Sedna blev det sova sova sova! Skönt .

I går måndag så var jag hemma på förmiddagen och röjde efter helgen och barnen! Däom är så dukitiga som är själva men ordning och reda existerar inte... för att inte tala om golven..... Men det var snart gjort sedan blev det kaffe och där efter... Stallet härlig ridtur i sol och minus tio grader jag kan inte ha det bättre än stallet i sätra! Underbart är bara förnamnet! Har mina funderingar på att köpa ett föl och delade dom med Josefin igår och då kom hon med idén att jag köper Kometas föl.. Ja vi får se eller att vi betäcker tindra eller litlamin och jag köper ett utav dom. Som ni hör finns det alternativ... för många för min hjärna.. nej skämt och sido det blir nog bra tror jag! Ser det som ett alternativ eftersom tindra inte kommer hålla i all framtid och ett föl kan jag forma lite som jag vill själv... Ja vi får se som sagt var!

Efter stallet bar det av till Gävle för lite shopping av grejer upp som vi behövde och sedan var vi även in på Hööks och där hittade jag en snygg jacka/tröja som jag köpte!

Fabian köpte två ridspön och ett par nya snygga handskar  för presentkortet han fick i julklapp och var väldig nöjd med det! Gissa fick två gröna grodor dessutom! Så alla var nöjda efter shopping rundan!

Väl hemma blev det pizza, Felicia hade just kommit hem när vi klev in genom dörren efter en dag hos Jonas i Bäcklösen! den resan började ju också lite specielt.-mamma kan jag få skjus till bussen - ja visst vilket blev ända till tolfta innan vi han ikapp den *fniss, fniss* typiskt oss två! Men vi fick oss en trevlig pratstund i bilen iallafall!

Idag blir det Hjälpa gubben lite med papper till företaget, gå igenom boxningspasset som börjar i kväll, rida, laga ett par omgångar med mat. Ved inkörningen har jag sålt till ungarna ;)

hoppas din dag blir lika bra som min kommer att bli :)

Kram

Kommentera

Publiceras ej