Tapeter och nya golv och en väldigt massa snö 23 cm...

0kommentarer

Ja sedan i går eftermiddag har vi bara fått 23 cm snö!! Ja det har snöat i massor rent ut sagt. Och det snöar ännu...

Idag drog vi till stan på engång efter frukost och meddans dom andra blev klara skottade jag lite... ihop med Gissa hon blir galen i all denna snö, hon försvinner numera när hon hoppar över vallarn man ser bara svansen och två öron när hon står still så hon skuttar runt mest hela tiden ;)

Väl inne i stan hittade vi golv som båda barnen kom överns om (lite lätt chockad måste jag säga) detta är en stor fördel då vi tänkt göra om deras rum till ett stort sovrum till oss själva när dom väljer att flytta hemifrån :)

Sedan hittade dom jättefina tapeter den enfärgade vart lika i båda rummen medans Felicia tog en tokrosa med blommor på så himla läcker. Fabian valde en svart med band i silver och svart blankt!!

Väl hemma igen så blev det lunch och sedan röjde jag uppe så att vi kommer fram. Har en man som när han jobbar/rustar mest lägger sakerna där han står och där med blir det lätt rörigt. Men då får jag rycka in och röja med jämna mellanrum så löser det sig. När jag ändå höll på så rensade jag ur julgrejorna också som ännu inte kommit upp på vinden Efter det fick Flisan rycka ut och hjälpa mig att få upp allt på vinden :) Sedan bar jag upp inköpen. Under tiden hade gubben latexat skarvaran i Fabiansrum så att jag skulle kunna måla det en sista gång och när han var klar med det så Skottade han av gården lite! Fabian fick hjälpa till med Snöslungan som vi tillfälligt har lånat av svärfar. Imorgon far den tyvärr vidare...

Efter röjet så målade jag Fabians tak och sedan började vi tapetsera det rummet! Vi är färdiga med en och enhalv vägg!! Nu blev det middag i form av köttfärsås och spagetti!! men nu ska vi ta ett bad och bara slappa!

Man lär ju göra det också :) imorgon blir det nya tag och evetuellt fönsteristättning!!

    

   


Den gula s40 var ibruk igår :( Färsta våden och lite kul grod perspektiv. De övre bilderna är före tapeter!!

Nu kallar badkaret!!

Kram

Kommentera

Publiceras ej