ved ved och åter ved...

0kommentarer

men nu är pannrummet fullt så nu kan det storma bäst det vill :) Min dag började med det vanliga frukost skjusa ungarna till skolan sedan blev det träning med Gissa i en halvtimme med fokus på att inte dra i kopplet! Hon var hur duktig som helst hon lär sig snabbt bara jag gör rätt!! Det är mer jag än hon som behöver tänka på vad och hur jag gör det så hon förstår! Men jag fick så himla bra råd av Theres igår så detta kommer nog gå som smort!

Efter det så for jag ut till stallet! Vi red i full snöstorm massor av snö och blåst men det gick bra ändå! Tindra liksom trivs bäst i skitväder då blir hon lugn.. knepig häst men så är det. Däremot så är hon svårfångad i hagen när det är bus väder så idag blev det lite jagande i högsnö men det gick det med och jag vann som vanligt. Knepigt att dom inte lär sig att vi inte ger oss utan är istadiga som få!!

Väl hemma igen så blev det inkörning av ved som gällde och där av rubriken! Men nu är det fullt har även hunnit få in lite ved till öppnaspisen och vedspisen.

Nu är planen att slipa av spaklet som Älsklingen fixade i morse och sedan ska det städas undan och taket ska målas! Nu händer det grejor! Så himla roligt!

Kram

Kommentera

Publiceras ej