Vilken skön sommar!

0kommentarer

Ja ännu en varm och härlig dag. Det var ju det här vi längtade så efter i vintras när snön låg i drivor någon som minns??
Mycket snö var det och nu har vi 30 grader och bara myser! Min dag har varit i kökets tecken började med att baka lite limpor det tar liksom slut ... begriper inte dess ungdomar det måste vara deras fel... eller inte vi är nog lika goda kålsupare allihopa! Sedan väckte jag gubben min och lurade honom att hjälpa mig med städningen så dealen vart jag tar toaletterna och dammar så dammsuger han jag tycker han slapp ganska lindrigt undan eller hur? Sedan blev det lite diskussion om hur vi skulle göra med köket och kollande vad det skulle kosta osv.... väga saker för och emot varandra och då mot förmodan vann mitt förslag om att vi köper ett 60 skåp och byter ut mot den trasiga maskinen med så jag fick undan lite grejor från bänken så att diskstället skulle få plats! Sedan säger karl vi drar och handlar på en gång så är det gjort !! Vad skulle jag göra jo bara stå där och gapa och åka med ;) Så nu har jag ett nytt skåp och nytt diskställ och skölj balja!! Fan vad bra det blev riktigt riktigt nöjd =)
Som vi vill ha köket sedan får vi göra om några år när det finns tid för det för nu måste vi prioritera ovan våningen=)
När jag väl fått ihop alla delar och in med skåpet med hjälp av gubben så blev det grillad korv och pommes till middag sedan drog morsan till stallet för en skön ridtur på bästa hästen Litlamin =)
Väl hemma igen så hittade jag en av min mors kusiner på facebook!!! hon bor i Umeå så vi ska kanske träffas när vi åker uppåt ska bli jätteroligt! Tänk vad datavärlden kan ställa till med ;)
Nej nu bör jag nog gå och dusch av mig lite häst lort!! och krypa ner i korgen med gubben ;;)) puss
Sommarens stekare som dottra kommenterade bilden!

Kommentera

Publiceras ej