Dräktiga hästar vilken dröm ;)

0kommentarer

Ja i morse var Josefine iväg med Tindra och Kló till Atg kliniken och gjorde ultraljud och det ingen av oss vågat hoppas eller tro var sant! Båda två är Dräktiga!!! Jag vart alldeles varm i hela kroppen när jag lästa smsét tänk vad små ja små och små saker kan göra en lycklig! Längtar redan till i vår när dessa små krabater tittar ut och avslöjar vad dom är för små filurer! Min dröm är ett silversvart sto efter Tindra men det är bara drömmar! då gärna med lite av hennes humör och sätt för även fast det är besvärligt i bland så betyder hon väldigt mycket för mig och hon kommer ju inte finnas i all evighet men finns det ett litet troll som kan tala om samma sak som henne så blir jag lycklig! Hennes tidigare föl Litalmin är ju helt underbar hon med och ännu har hon garanterat inte visat alla sina sidor ;)
Efter förmiddagsskiftet fick jag tvär ont i halsen fasiken fasiken fasiken inte vad jag ville ha kan jag säga med en 68 timmars vecka framför mig men va fan det som inte dödar det härdar!
Så efter en lite tupplur på en kvart så blev det lite allvar här hemma. Jag och Gissa gick ut och tränade, Jag övar på att ha henne lös och att hon ska lyssna på mig och inte ta allt annat intressant i första hand. Och det gick jättebra idag vart det leta boll som gällde! Det tyckte hon verkligen om hon blev dock lite frustrerad när jag satte fast den på ett träd "hummm den är ju här någonstans jag känner lukten men kan inte se den" tyckets hon tänka. Efter boll letande så övade vi gå fint utan koppel och stanna när matte stannar och jag det gick jättebra bara hon får leka av sig först så hjärnan kan kopplas på ;)
Sedan blev det det här tråkiga som tvätt och åter tvätt, både tvätta hänga och vika! men nu är det gjort himla skönt!!
Sedan lagade Gubben middag åt la familja så slapp jag det ikväll! Underbart!
Nu ska gubben och Fabian dra iväg en sväng och jag ska nog ta soffläge och skriva lite tror jag.
Här är lite roliga bilder!
Tindra är den bortre hästen och Litlamin hennes avkomma den främre!
Melodie ;) Fox i skrutt :)    Lilla gråa så söt så tjock ;)
Tiger :)               mammas lilla fia!!
Ja det var lite bilder det. Söta kattungar eller hur 6 veckor idag! Till salu om någon skulle vara intresserade!
Kram Hela dan!

Kommentera

Publiceras ej