Förkyld och lite tankar :)

1kommentarer

Ja då har man motat denna febersläng åt sidan då da :) Efter nästan 24 timmar i sängen alternativt soffan så är jag åter på benen jag började känna mig rastlös och det är positivt!! Så igår kväll tog jag ett skönt het bad och sedan var jag på benen igen dock inte fullt ut men ändå mycket piggare =))). I morse när jag vaknade efter ytterligare 9 timmars sömn så ja det är bara lite halsont kvar och så något förkyld men pigg och glad i kroppen igen!! Tänk om det alltid kunde vara så här lätt!
Så nu laddar jag för stallet och sedan eftermiddag skift på jobbet. tar nog med lite alvedon ut i fall att... man vet ju aldrig!
Nu över till tankarna... fasiken man hinner fundera mycket när man tillbringar tid framför tv eller i sängen.. Varför är folk aldrig nöjda och varför vågar man inte lita på sina egna känslor och reser på dessa!! Själv var jag sådan förut men gick igenom en ganska kraftig depression/utbrändhet och fick då ta reda på en massa skit rent ut sagt som kom upp till ytan och detta gör att jag känner efter mer nu och litar på det jag tycker och tänker. Fasiken vi bor i ett I land och har väldigt stora möjligheter att göra det vi vill, känna dom pengarna som vi vill, ingen förföljer oss för våra åsikter, vi gifter oss med vem vi vill osv. Varför klagar då alla hiten och diten.. Jag begriper inte ser alla det nattsvart jämt eller har jag en konstig syn på livet och är djävligt lyckligt lottad eller!!
Kan bara se att jag har det jag vill tjänar inga miljoner men vi klarar oss med råge allt handlar om prioriteringar vilket jag/vi också lärt oss den hyfsat hårda vägen och själva fått städa upp efter oss inte kul men ett ont måste. Kärleken måste man jobba med varje dag och uppskatta det man har och verkligen vissa detta för den berörda även då ens barn  om man har valt och haft turen att få dessa underbara små liven som snart blir stora och härliga individer!! Allt man vill ha går att få bara man sätter upp tydliga mål och ja det kommer att svida på vägen, tårarna sprutar när man är arg och frustrerad men det går och fasiken vad nöjd man är när man grejar det! Det kan vara allt mellan himmel och jord små saker som stora saker som berör många men alla mål är lika viktiga att uppnå och inte ge sig utan fortsätta sträva efter att lyckas =)
Tyvärr så byggdes ju inte rom på en dag utan allt tar tid och så är det. När man är en lätt rastlös själ är det svårt att gilla det läget ibland men man får lära sig att göra det och det tar tid bara det och för mig blev det ett mål i sig att lära mig att allt inte löser sig per sekund utan man måste vänta lite och se tiden ann. Så var det med min viktminskning (-30 kg) oj vad jag slet men det gick vet inte hur många gånger jag gav upp men väldigt många var det då jag satt där men godis i knät och tyckte att det är skit samma vad jag gör det händer ändå inget :( vilken kossa jag var! Men så blev det vår och jag fick med mig en kompis och upp på cykeln minstingen i stol på paket hållaren och gud vad vi trampade den sommaren! vips -15 kg och gissa om jag vart inspirerad att fortsätta =) Insåg även att det jag stoppar in måste ju också av verkas i form av energi annars lägger det sig runt min kropp i form av en vadering som kallas fet och detta trivdes jag inte  i den vaderade kostymen som jag idag ser det som. Har dock lagt på mig kanske 10 kg igen men dessa kilon är inget jag är missnöjd med utan dom får vara =) Har börjat gilla mig själv som jag är och gör jag det så är jag övertygad om att andra också gör det =) Tränar jag som jag bör för att klara av det jobbet som jag har så kan jag äta det mesta i lagom mängd och dessutom njuta! Tänk vad tiden går detta är faktiskt nästan 10 år sedan och under denna tid vart jag även arobices instruktör och detta är jag ännu och tycker att det är skit kul rent ut sagt! Att få köra med människor på ett positivt sätt! Älskar det!
Har bara konstaterat sedan länge att ingen annan kan göra det jag vill göra eller åstadkomma utan detta måste jag göra själv och sedan får man betala med blod, svett och tårar sedan kommer belöningen i form av lycka och tillfredsställdes!
Det var mina tankar!
Kram alla underbara människor alla är vi unika och ta vara på detta =)

1 kommentarer

Nettie

03 Jul 2010 08:01

Helt underbar historia! För mig har du alltid varit en positiv människa och förebild Annika! Jag önskar att jag kunde ta tillvara på livets goda, precis som du gör. Men jag är på väg... kramar om

Kommentera

Publiceras ej