Kattungar och valpkurs =9

1kommentarer

Igår var en hektisk dag även i mina mått mätt vilket känns idag = slut i kroppen men vem bryr sig! bara köra ändå men kanske bara i 80 knyck istället för 110 kan nog vara en bra idé!
Vi jobbade extra under söndagnatten ett roligt 12 timmarspass... När kl var kvart i sex ringer fabian till mig och säger att Tutti får kattungar i pappas säng "skratta gott inombords och tänkte tur att Fabian väljer att sova i min säng när vi jobbar nätter" ja ja nog om detta. När vi kom hem så hade det blivit två otroligt söta kattungar en röd/vit och en grå röd! Gubben intog Fabians säng och jag tog soffan för lite sömn. När jag klev upp så hade det kommit tre till gulliga grå/röd/vita hjärtan! Så totalt hade vi nu 7 katter i huset!! Ja i våran säng kunde dom ju inte få bo iallafall den vill nog gubben och jag ha alldeles för oss själva!!
Tutti fick ligga kvar under dagen i sängen för att få lite lugn och ro har lärt mig en del sedan förra gången då hon började bära runt dom hon fått innan dom sista kommit bara för att vi skulle envisas med att lägga henne i en speciell låda. Så jag åkte till Stallet och red Litlamin och det gick bästa hittils hon sköte sig med glans och guld kant!
Väl hemma så fick då Tutti och hennes fem små tetlingar en ny fräch låda med torra filtar och handukar i. Gubben och jag hjälptes åt att flytta henne och det gick jättebra! hon stannade kvar !! Ja inga kattungar överallt!!!! Allt verkar gå bra dom äter och värkar pigga alla 5 så detta går nog bra!
Efter middagen blev det valpkurs och ja hunden klarade övningarna med glans! men vi har ett JÄTTEPROBLEM med morrande och skällande på andra hundar och utfall då hon sitter i koppel - lös inga problem alls! Vi försökte med lite olika knep och instruktörerna kliar sig i huvudet och verkligen försöker hjälpa mig att lösa problemet! Vi fick bland annat lära oss ett skarpt nej igår och då i avseende att rädda hunden från farliga saker så som vägar giftiga ting osv men jag kan nog använda detta även när min hund brinner till på andra i koppel för det funkade klockrent när vi provade igår! Så länge hon har koll på alla hundar på plan så går det bra. Med andra ord jag står ca 10 meter ifrån och hon ser alla inga problem alls och så länge hon har övningar att göra så går det skapligt svårast är att gå fint och sixsaka mellan andra hundar då om någon gång brinner det till i huvudet och allra helst när vi ska sitta och vänta. Har lockat med allt godis leksak jag ja ju nämit allt!!
Ja sedan hem och sova för djävlar vad trött jag var! Så det blev renbäddning och sedan god natt!
Här är en lite bild på sötnosarna som blev våra härliga familjemedlemar igår!
Kram

1 kommentarer

Gissas uppfödare

04 May 2010 15:14



Så söta kattungarna är. Fina färger.



Har ni provat att kasta en burk med något skrammel i marken mot henne när hon skäller på de andra hundarna? Har för mig att någon hundcoach på TV har gjort så med lyckat resultat.

Kommentera

Publiceras ej