Sommaren är underbara!!

0kommentarer

Ja vad ska man säga igår var en toppendag helt enkelt =). Började med att jag städade av huset helt och hållet medans resten av familjen sov vidare. Under tiden bakade jag frallor också dom ska ju jäsa en hel del så jag städade emellan!! Sedan väckte jag resten med dessa nybakat bröd och en härlig långfrukost i ett nystädat hus och nästan tjugo grader och sol ute!!
Sedan fortsatte jag att greja lite ute på altanen så att bord och stolar kom fram så himla mysigt inga måsten bara strosa runt och njuta! Vid elva tiden åkte jag en tur till stallet och det är som alltid lika trevligt allt gick bra med litlamin trotts värmen hon var heltsvettig när vi kom in trotts att vi inte jobbat så himla hårt! Men allt detta beror på sol och värmen!!
Väl hemma blev det lite lunch i form av pytt som lille man fixade till oss!
När vi vara mätta och belåtna igen så blev det sol sol sol så himla skönt att bli så där riktigt varm och go i hela kroppen! me like =) Efter detta blev vi lite rastlösa gubben och jag så då började vi greja lite nere vid uthuset och krattade och sorterade ur sten. Vi har grävt om vattnet i höstas och då gjordes det inget åt röran som blev där nere men nu liksom föll det sig naturligt att fixa det nu så vi blev nästan färdiga resten tar vi en annan dag ;)
Till middag grillade vi en god köttbit och jag gjorde en egen fransk potatis sallad med soltorkade tomater, feta ost och oliver i så gott!! Gubben och sonen fick pommes!
Sedan blev det en härlig lång promenad med hunden och gubben <3 ja vad säger man Livet är UNDERBART! Jag bara älskar att leva här och nu!
Ta vara på er nu och idag regnar det iallefall just nu när jag skriver detta men jag tycker att det låter riktigt mysigt där ute!
Kram

Kommentera

Publiceras ej