Jag som älskar snö men inte just nu....

0kommentarer

Snö är underbart men inte med plus en och duggregn på det:( Kunde det inte få bli vit och minus 2 istället! det skulle gillas mycket bättre! Ja ja i spåren av att vi fått kalhygge runt kåken så har vi varit strömlösa sedan midnatt tills strax efter nio på morgonen inte jättekul nej! Men redan när vi fick redan på beslutet om att av verkningen skulle bli av så sa vi måtte dom bara ta alla träd även stora ensos... men nej det gjorde dom inte... och resultatet blev att vardagshjältarna vattenfall har fått jobba med att lösa detta då en av de största granarna tagit ledningen med sig. Grannen hade sett när det skedde för han kom hem från eftermiddagskiftet och var strömlös men hos oss lös det ännu men när han vänder sig om så brakar det till och jordens ljusbåge går över vårat hus och simsalabim så var vi också strömlösa...
Gubben är ju lite förutseende i bland så han hade ställt klockan lite tidigare än nödvändigt.. som han uttryckets det man kan ju få gå till jobbet med lite otur.. Så igång med elverket som går på bensin och vips så har vi både värme och vatten! tack gode gud för att vi köpte det en gång för sex år sedan det har varit väl använt de flesta av vintrarna här ute! Har man värme och vatten så kommer man långt vill jag mena! Sedan har vi ju vedspisen till matlagning om det skulle bli riktigt långvarigt!
Eftersom det var strömlöst och jag sysslolös så gjorde jag Fabian sällskap upp till bussen idag med Gissa vår helt galna BC just nu! Har full förståelse för att folk gör sig av med hundar som är i ett och ett halvt års trotsen jesssses säger jag bara jag har en galen hund i vanliga fall men nu är det extremt. Lyssna på matte nä varför det?? Finns fasiken ingen anledning till och just nu har det ju fallit lite snö och då blir hon hel lycklig bara därför! Ja det var många nej på promenaden i morse... tur jag vet att det är övergående<3 Just nu ligger hon på en handduk och försöker torka till lite iallafall! mitt lilla hjärta!
Nu ska jag tvätta lite och greja sedan blir det Uppsala och hopp om en diagnos på foten!!
Kram kram
Ja äntligen snö verkar hon villa säga helt galen/vild och helt lyckligt kär i snö!!
Detta träd är orsaken till morgonens strömlöshet!

Kommentera

Publiceras ej