Gammalt blir nytt..

0kommentarer

Ja detta har jag tänkt göra en längre tid så nu när jag har lite go tid över  så ska jag lägga ut lite bilder från de 6 åren som vi bott i detta underbara hus! Som en gång var Snatra Missonshus och byggdes 1892.
Ja detta var då badrummet, dock köpte vi det och visste att det var vattenskaddat :( Det är här jag just nu slippar spackel och målar tak. Gubben har idag fixat till runt fönstret som är bytt till två stora fönster för att släppa in en massa härligt ljus och för mig min egen lilla natur nörd att njuta av utsikten.
Ja så här ser det ut nu, men det sitter gips på väggarna och det är spacklat.
Detta är den delen som barnen har rummen i idag!  Då var det inte så himla mycket att komma med, här fanns ingen värme och det var vägg ut mot badrummet. Dörren leder till det rummet som blev Felicia´s innan hon fick det nya men hon han ha ett annat rum innan hon fick detta vilket var det här.
Ja här började Felicia med att ha sitt rum. I dag är det här vi har badrummet. Detta av praktiska själ när vi skulle bygga om så behövde vi göra ett badrum och fortfarande kunna duscha och tvätta så då löste vi det genom att använda ett helt annat rum. Detta rum blev olidligt varmt så det var också ett väldigt starkt själ till att det blev badrum/tvättstuga här!
Detta rum är numera dessingrummet! och en del har vi lämnat till toaletten som är på andra sidan om denna vägg.
Idag har datorn flyttat ut men för övrigt är det sig likt i dressingroomet!
Så här såg mitt och gubbens sovrum ut. Ja gult verkar varit en favorit färg... dock inte min om jag säger så....
Idag är det vinrött och svart i detta rum!
Ja sedan har vi ju bastu köket... Här har både inredningen och de mesta utom spisen bytt plats eller fått lite ny färg!!
Detta är våra tapeter och hur vi har matbordet! eller rättare sagt frukost bordet för äter gör vi i vardagsrummet/matrummet. Vardagsrummet är ju på väg att bli där uppe och sedan blir det kontor av den delen av vardagsrummet som faktiskt är vardagsrum och den andra delen blir helt enkelt det det redan är matrum =)
Ja det här är den delen som vi äter i. Denna bild är från Fabian fyllde år!
Något suddig ja jag vet men här är vardagsrummsdelen idag!
Så här såg bilderna ut som vi föll för!
Ja det var lite före och efterbilder! Förebilderna är från förra ägarens tid i huset och dessa har jag fått av mäklaren en gång i tiden.
Kram alla glada i denna höststorm som drar fram där ute! Idag har jag hållit på att blåsa bort de gånger jag varit ut med hunden eller i andra ärenden! Men jag gillar det blir lite mys stämning när det är sådant väder!

Kommentera

Publiceras ej