Oj oj helgen är förbi och ett valresultat som man blir förvånad över!

1kommentarer

Oj oj vilket resultat i valet! Vad ska man säga just nu "nästan" struntar jag i vilka som ska regera röd gröna eller det blå blocket men SD har fasiken inget att göra i riksdagen! Det är min fasta övertygelse vi behöver mångfald i detta land och vi behöver lära av varandra !  Ja det var det politiska jag tänker skriva punkt.
I lördags var Fabian och jag och tävlade hos Tilde och för Fabian blev det en väldigt lyckad dag! Han kom tvåa i sin klass som var galopprace! Första svängen gick det lugnt och fint (11 sek nästan) och andra svängen hade båda två fattat grejen och förbättrade sin tid till fantastiska 7,4 sek!!! Fatta det går undan då bara hålla i hatten! Grattis Fabian du var min hjälte i lördags vilka tävlingsnerver!
Själv skulle ju Litlamin och jag rida i travklassen men men men ja redan när vi skulle värma upp henne så for hon runt som tokig, det var jätte konstigt med alla hästar och hon gnäggade ständigt och ville ha kontakt med allt och alla som var där! Sedan blev det tomt på volten och Litlamin blev själv där inne och då började rodeo uppvisningen ja hur hon skuttade runt... och ryttaren blev bara argare och argare det var verkligen att bita sig i tungan flera gånger om vill jag lova! Så tillslut red vi därifrån och stod och väntade på våran tävlingsdebut med Fjärilarna och häst! Väl igång så visade hon alla gångarter utom trav observera att vi inte töltsatt denna häst ännu men den gångarten gick väldigt väldigt bra både lugnt och med ökning.... men trav nej ja fick vi till det 20 meter då var det bra och då på sträckan som inte bedömdes av domare! är det typiskt eller säg!
När vi väl var hemma igen så blev det tak målning för min del och lite matlagning! Sedan blev det en slökväll i soffan då vi var helt barnlösa! denna kväll lite ovant men även ganska skönt att dom börjar bli så stora det är både med glädje och sorg man ser att dom blir stora och klarar sig allt mer självständigt!
På söndagen så hade jag lovat Flisan att fixa hennes och Angelica´s naglar så det blev några timmar där efter det att vi röstat, jag och gubben! Gubben och Svärfar var på ovanvåningen och fixade så att tre centraler blev en =) Så nu ska vi dra klart elen där upp under dagen! Senare på kvällen vart det ett helt underbart Boxningspass med massa nya härliga deltagare och en massa energi! Så himla härligt!
Idag har jag skjutsa ner Felicia till tåget och sedan gav jag mig ut med kameran och där efter så hamnade jag här och skriver så tangentbordet glöder!
Ja här kommer lite bilder från morgonen och helgen!
I väntan på tävling Kométa och Litalmin i stallet hos Tilde!
I morse var det frost!
Hösten är vacker eller hur!!

1 kommentarer

Nettie

21 Sep 2010 08:47

Vad duktigt av Fabian! Grattis!!

Jag kan bara tänka mig dig, arg som ett bi på Litlamin... HAHA



Vilka fina bilder du tagit <3

Kommentera

Publiceras ej