Annandag jul =)

0kommentarer

Okej någon brud med namn Dagmar var tydligen lite piss på norra uppland igår för fasiken vad det blåset ;) Och när vi vaknade i morse så fanns det ingen ström och hade nog inte gjort på ett tag för det var ganska kallt inne. tur i oturen så var det ju sju plus ute så det kylde ju inte just något mer iallafall. Tur vi har elaggregatet som bara är att tuffa igång så pannan och vatten finns att tillgå iallafall. Vi fick vänta ända till kl 12 innan det dök upp ström i ledningarna igen men det gick ju det också. Fick lite annat gjort då iallafall vilket var bra. På eftermiddagen har jag förberett för middagen i kväll det blir oxfilé som är inbakad med svamp och gott i till efterrätt kör vi klassikern äppelpaj i smulform och lite marsan grädde till =) När jag skulle hacka svampen med min matberedare så upptäckte jag att sist som använde den hade haft sönder den i form av bunken och en pinne som håller i själva rivjärnet när man river mindre kul så berörd person fick sig en utskällning och nu gnager det dåliga samvetet ;( Förlåt är självklart sagt men fasiken att mitt humör ställer till det måste bli bättre på detta! tänk först uttala sedan!! För just nu kan jag se fördelen i att jag måste köpa en ny och då en bra en :). Ikväll kommer svärföräldrarna och äter och det ska bli jätte trevligt =) Nej nu kräver köket en insatts igen =) Kram och god fortsättning <3
Mina söta killar =)

Kommentera

Publiceras ej