Ordning och reda =)

0kommentarer

Ja senaste veckan har jag röjt runt i mitt och familjens liv ;) Vi har gjort en budget för det komnade året. Inte lätt men absolut nödvändigt i denna familj och jag tror det är bra för barnen (unga vuxna) att se att saker och ting kostar pengar och dessutom ganska mycket pengar vilket är en bra sak att ha med sig ut i livet. Men sedan är det tryggt att veta vad man har och att pengaran räcker till vissa saker när man som mig är student så måste man tänka sig för. Det är ju en viss skillnad att leva på två skiftlöner och nu gå ner på en skiftlön och ett studielån men det är förvånande vad man klarar av saker och ting och det som är riktigt skrämmande är vad tog pengarna vägen tidigare.... Visst en väldig massa är investerade i huset men ändå... Sedan har jag börjat läsa igen det som jag villade mig iform för innan jul och fixat med min uppgift som jag har framför mig i denna kurs. Så på måndag ska jag ha min första intervju... hoppas det går bra men det tror jag att det kommer att göra ;).
Idag har vi satt Felicia på tåget till Växjö och hon kommer inte hem fören skolan startar igen.. Men det blir nog bra. Efter det så har jag städat av huset med hjälp av gubben och nu väntar lite fika och sedan hundpromenaden, där efter blir det en sväng till Gävle och några vänner för lite surr och fika då manen i det huset fyllde år igår =)
Nu återstår bara några saker som jag ska få svar på under kommande vecka sedan är denna vår full av roliga aktiviteter som jag ser fram emot. Sedan är det väl dags att börja tänka på sommar jobb misstänker jag ;) Känns väldigt annorlunda att göra detta men tror det blir jättebra ändå funderar allvaligt på att både plugg och jobba i sommar men då bara ett specefikt ämne alltså bara en kurs men jag får se hur jag gör har till slutet på februari på mig att bestäma mig.
Gott Nytt År på er mina vänner <3

Kommentera

Publiceras ej