Ja då var det snart dags att skjuta sig i foten då ;)

0kommentarer

Ja det är ett uttryck som en blivande kollega myntade de dagar vi var nya på Kadax och jag skulle jobba 16 timmar rakt av. Och nu har jag satt mig i den sittsen igen! Men det kommer att gå bra bara jag är där så brukar tiden rulla på som bara den! Jag börjar kl 14 och kliver av 06 i morgon bitti! Men jag kommer jobba med en massa härliga ungdomar så det blir nog livat misstänker jag, dom är himla duktiga våra ungdomar på jobbet. när jag var i deras ålder så jobbade jag också men minns inte att jag var lika aktiv och ville lära mig lika mycket som dom gör vilket är väldigt positivt! Ja roligt är det iallafall och med vårat jobb så måste man liva upp det hela lite så tiden rinner på för det går att göra det väldigt tråkigt om man vill! Ja menar hur kul låter det att stoppa in ben i ena änden och plocka av dom i andra och sedan ska skiten målas en gång till och så ytterligare en gång till och så ytterligare en gång Sedan är det klart! Men i em/natt ska vi måla Sjövik´s dörrar så då går det sakta dessutom! Men vi ska nog lyckas liva upp tillvaron!
I går blev det dubbla ridpass först hos Josefin <3 på Litlamin på volten och på Kvällen så vart det ridlektion på Älvkarleby ridklubb där jag red Lightning en helt underbar häst! Vi mark arbetade och jag fick en väldans massa bra tips på övningar med mig hem till just Litlamin som är som att rida ett godståg när det gäller att svänga men hon är ändå helt ljuvlig som häst! Igår startade Josefins Ridskola jag hoppas allt gick bra men jag lär ju få höra på fredag ;)
Nej nu ska jag ta voven och ta en promis i denna halka, just nu består vägarna av is med vatten på inte rikitgt det optimala underlaget men med brådd ska det nog gå!
Kram

Kommentera

Publiceras ej