Som ett barn på julafton....

0kommentarer

Ja just så var känslan när jag satt på Gustur för första gången idag. Helt lycklig och helt förälskad =) Detta är en häst helt i min smak en massa jävlar anamma kommer att behövas men ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga han är liksom bara klockren för mig!! Han är stor (störst i stallet ca 148-150 cm hög) han är svart han är envis men ändå följsam ja detta kan bli så jävla bra!! Ursäkta alla svordomar men vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig annars!! Taskigt ordförråd ja!
Idag startade vi dagen med att städa klart huset =) skönt när det är klart. Sedan fixade gubben med våran bil som har haft hål i avgassystemet en läääääängre tid men nu är det åtgärdat så skönt att åter igen åka en hyfsat tyst bil!! Under tiden var jag i stallet och vi red ut på Kometa , Dreki och Litlamin Josefin´s kompis Anna-Karin följde med och skulle rida Litlamin som ska vara tvär säker... men inte idag :( Hon har fan visat alla sina dåliga sidor bockat sparkat bakut ja det var allt möjligt allt utom att springa ifrån ryttaren tror jag. Hur som helst så tog jag över och åkte berg och dalbana ett tag men sedan blev det skritt hem! Funderar på om hon är på väg in i brunst men det ska fasiken inte spela någon roll hon ska vackert sköta sig! Så nu blir det lite hårdare tag där så hon sätts lite på plats och lär sig att hålla alla fyra hovarna lagom högt från marken och bara när vi begär det! När vi ridit klart så blev det som sagt var en liten tur på Gustur för att känna lite på honom och ja vad säger man alla pusselbitarna föll på plats tror jag!
Just glömde nämna att Nykur har sprängt en grind idag när vi var ut med honom till hagen! Han är en riktigt ar kung denna lilla fölis... Som tur vara så var det "bara" Grinden som delar av hagen så han var kvar i hagen men den blev lite större.. som om den inte skulle vara stor nog... När vi kom tillbaka från ridturen så har Gulliver och Nykur lekt så intensivt så dom är helt genom svettiga ja får dom inte muskler av detta så vet e sjutton om dom får några ;) Ja eftersom det inte funkar så där jättebra med Gustur och Ari så får Nykur gå med Josefins hingst Gulliver ett tag och då även med Dreki eftersom detta funkar fint och dom tre verkade idag ha trevligt i hagen vilket är huvudsaken. Något är det med Ari som bara ska försvara allt och alla så fort det kommer en tredje part med i hagen.. ja det kommer att lösa sig det är jag helt övertygad om men när det är en annan femma!
Väl hemma igen efter nästan 5 timmar i stallet så blev det hemlagad pizza med fläskfilé på gott gott gott!
Så nu är det slötajm och sedan lite melodifestival med La familja =)
puss och kram hela dan!!!

Kommentera

Publiceras ej