Sportlov en härlig tilldragelse =)

0kommentarer

Denna vecka har vi haft sportlov här hemma och det har inneburit en massa stall och ridning och sedan en hel del umgänge med ungarna! Som sagt var en riktigt skön vecka.
På ridfronten så är det Ari som vi ridit och det går bättre och bättre men mer hispig häst än han ja det får man leta efter men det kommer att bli bra bara han får lite kött på benen. Han har ju gått på alvaret på Öland och strossat stora delar av sitt fyra-åriga liv och då blir det nog så att allt runt en blir farligt när man kommer ut på landet med diverse grejor som traktorer, bilar, galna ryttare och ja allt annat som kan vara farligt.... eller inte! Igår tog Fabian och jag även in Nykur och han fick sig en genomgång av pälsen. Han är så himla härlig när jag krattsar hovarna på han så lägger han mulen på min rygg och gruffar lite och säger typ "fattar du inte att man tappar balansen när du snor mina ben på det där sättet" Samtidigt som han myser väldigt när man pysslar med honom och gillar uppmärksamheten han får då. Vi han även en rymning av Litlamin innan denna dag tog slut. Som tur var så var vi i närheten och hon och dom andra två damerna i hagen ville ut på äventyr men allt löste sig på absolut bästa sätt! Tur Josefin har all erfarenhet som hon har  och fixar till det lugnt och metodiskt!
Idag har gubben jobbat extra så jag fick skjutsa honom i morse och efter det så har jag bakat och rensat papper. Får ni också en massa papper som man inte orkar sortera in på en gång utan tänker tar det sedan.... eller hur ;) not. Men nu är alla papper där dom ska vara sorterat och klart! Himla skönt. Sedan blev det in med ved och nu lagar ungarna lunch medans jag sitter här! Sedan väntar ända arbetsskiftet denna vecka och i morgon ska vi hämta mina nya glasögon och handla jeans till Fabian! Så Valbo ska få sig ett besök av oss! Ska bli trevligt.
Nej nu ska jag duka, så vi får i oss lite kyckling ris och currysås! Mummmmms =)
Kram hela dan <3

Kommentera

Publiceras ej