Stora beslut som ger fjärilar i magen!

0kommentarer

Ja nu har jag äntligen kommit fram till ett beslut i en fråga som jag grubblat på så himla länge och som tagit massor av energi av mig att fundera över. Känns aldrig bra när det beskedet man kommer fram till inte är positivt för alla men i detta läge måste jag vara ego och tänka på mig själv och mina närmaste.
Annars har det varit en väldigt rolig helg. I lördags hämtade jag mina nya glasögon och genast kändes allt mycket lättare vilken skillnad!! Allt vad ögon huvudvärk heter är borta =) Yesssss! Problemet var lätt löst dock något fattigare men vad göra det måste ju bli så! Efter det så kom Linda till mig och jag fixade hennes naglar! Oj oj vad lycklig hon var. Så himla kul och se när någon blir så nöjd!  I söndags blev det massa med matlagning så nu är hela frysen fylld med köttfärsås, lasange, korvstorganoff och pizza som jag sljsat upp typ som billys till mellan mål eller lunch i farten. Även Felicia fick med sig lite till Uppsala. Känns så bra när det ligger där klart och middagarna kan fixat snabbt på vardagarna! Och ja vissa ser att jag är duktig men det är ett ont måste också med laktosintolerans i varje hörn av huset så funkar inte halvfabrikat så himla bra här hemma. Visst någon gång ibland men då måste två av tre ta medicin och det gillar jag inte så då lagar jag mycket hellre från grunden och får maten helt okej för alla i huset. Sedan har jag ju även upptäckt hur kul det är att laga mat om man gör det från grunden och dessutom så himla mycket godare :)
Felicia hade även sin ridlektion igår och det blev en ute rit i strålande sol och glada ryttare och hästar gav några bocksprång från Litlamin och en förvånad Felicia med uttrycket blir det inte värre än så där så överlever jag ;) Det blir så med unghästar som har svårt att hålla glädjen i kroppen när man kommer ut, ingen elakhet utan bara sann pur glädje. Visst hon ska lära sig att kontrollera sig men det kommer jag lovar och som sagt var man har inga som helst problem att sitta kvar på ryggen så jag ser inget överhängande problem!
På kvällen så gjorde jag minna egna naglar som blev rosa glitter med svarta och vita streck! snyggt snyggt!
Som jag skrev vid ett tidigare tillfälle så skulle jag spara ut håret men redan då sa jag också får se hur länge det går.... och det gick nog bara till idag... nu börjar jag vela långt kort långt kort långt... fasiken vet inte alls.. Det är ju så himla skönt med kort  men även bekvämt när håret kommit ut i hästsvans längd men hur kul är den frisyren då men hästsvans jämt.... oj oj vad jag velar..... så himla likt mig ;)
nej nu ska det stora beslutet för mig meddelas till dom som är berörda....... fjärilar var det ja....
Kram

Kommentera

Publiceras ej