Ja tiden den står iallafall inte still ;)

0kommentarer

Här jobbas det för fullt men i helgen har vi varit ledig och det har varit så himla skönt!!
Dessutom var vi till bästa Jeannette Sandström på 30 års fest igår! Jag har ont i skrattmusklerna ännu, så himla trevligt! Det är så härligt att se henne och Jimmi tillsammans <3 tänk vad världen är liten. En av mina första vänner här i Karlholm är ihop med en av mina absolut bästa ex jobbarkompisar som man kan tänka sig att ha! Och dom är klockrena för varandra =). Vi var inte hemma i sängen förrän tre i natt! men som sagt var, trevligt hade vi som få! så vad gör det!
När vi massat oss ur sängen så blev det stallet och lite ridning för mig och Fabian. Jag red Ari och i dag travade vi för första gången och det gick riktigt bra. Får se om mitt mod finns nästa gång för att rida utan att Josefin håller i grimskaftet, när jag sitter här så är jag kaxig och tycker att det blir inga problem alls men jag vet att jag veknar när jag sitter på ryggen så vi får väl se ;) Efter ridningen så fixade vi återigen men jordkabeln till elstängslet och det verkar som det löste sig hyfsat. När detta var gjort så tog vi in Gulliver och Nykur för pyssel och lite verkning av Nykur´s hovar. Han blir lugnare och lugnare i stallet mammas stolthet!
Lillhjärtat i hagen idag! dom två orangea trådarna har vi fått sätta dit eftersom lilleman har en förmåga att gå rätt igenom staketet :( Men nu verkar det som att han vill hålla sig innanför iallafall! Inge kul alls att jaga häst på sätra byn tur att Josefin han se det innan dom han allt för långt bort! Men är man sju månader och full av äventyr så är man!
I stallet idag när Josefin verkade Nykurs hovar så nu går att med lätthet igen ;)
Gulliver våran lilla hingst på ett år och ett halvt år! Underbar herre som är hur cool som helst. Han kommer bli underbar som avelshingst inga problem alls tror jag. Sedan blir det säkert strul på vägen men inte några jättegrejer!
Nej nu ska jag återgå till lite tvätt! Hur sjutton kan berget växa så himla fort! Tur tvätten är ren iallafall!
Fabian bakar en kladdkaka så det blir go fika till SOLSIDAN =) Underbart!
Hela min underbara familj har varit hemma i helgen och det är ju också alltid himla trevligt men nu har Flisan återvänt till Uppsala och vi är åter tre här hemma! Men hon kommer hem till helgen igen och då är det dags för första ridlektionen hos Josefin för henne! Det ska bli så himla kul att hon tar upp ridningen igen! Nu när vi är häst ägare och allt! Nu återstår bara att få gubben att fatta tycke för en hästkraft istället för en massa ;) Han får gärna intressera sig för bilar också men det vore så himla mysigt att ta med honom ut i skogen och rida lite! Ja han är nog inte omöjlig =)
Nej som sagt var tvätten var det........
Kram

Kommentera

Publiceras ej