Jogging.....

0kommentarer

Okej nu ska här komma´s i form :) har lagt av mig genom det nya jobbet tagit en hel del tid i anspråk vilket är helt naturligt men nu har jag nästan landat och då innebär det också att jag hinner träna :) Yippi. Visst jag har tränat tidigare också men inte kontinuerligt utan bara när jag absolut hunnit och känt att det varit nödvändigt för att tömma hjärnan lite =). Nu ska jag jogga varannan dag det har jag bestämt oavkortat väder, visst spöregnar det så kommer turen bli kortare men jag ska jogga iallafall!  Så idag blev första turen av 4 sköna kilometrar före frukost! Bra där Annika ;) Efteråt blev det lite styrka med egen kroppsvikt och där efter duschen och en skön frukost framför datorn och här sitter jag nu med kaffet och skriver till er! Snart är det dags att börja på helg jobbet för denna gång. Tråkigt nog jobbar inte en av mina kära kollegor utan hon är ute och tränar sin hund ;) Hummm kunde hon inte tagit min också..*fniss* *fniss*. Hoppas hon har en  underbar helg med sina hundisar och vänner!
Idag åker även Fabian iväg med Min kära bror Martin och hans son Filip för att ha grabbhelg uppe i Huddik =) Mycket trevligt tycker jag!
Har funderat mycket sista tiden på hur stark tanken och inställningen´s kraft är till saker och ting är som man gör är! Tycker det är skithäftigt att min inställning till hur mitt ridpass ska bli är helt avgörande för resultatet eller när man ska träna tillexempel känner man sig låg så blir det inte mycket gjort men känner man sig peppad och taggad så blir det jättebra! Tisdagens ridspecial är ett sådant exempel ett bra ridpass har förändrat massor vill jag lova, jag och Litlamin hade kört fast lite mest jag. tyckte inte jag kom någon vart alls med henne och det var absolut inte hennes fel! Utan jag var helt enkelt inte motiverad att träna utan det jag behövde av henne var att hämta kraft till mitt övriga liv och det gav hon mig genom att vi gjorde det vi var bra på men ingen utveckling. För den sakens skull så var det inga tråkiga ridpass men inget pass där man levde på adrenalinet efteråt heller, utan bara sköna ridturer som gav styrka och kraft. Visst det är möjligt att både häst och jag hade det behovet just då men det är så jäklar häftigt när det släpper och man lär sig en massa nya saker och då blir fokuserad och passionerad i det man gör =) Älskar den känslan som kommer med adrenalinet som pumpar runt i kroppen då! Lika idag när jag har tagit ett beslut om träning jäklar vad det går bra då =) Visst det kommer att komma nergångar flera gånger om men just nu rider jag på vågen av framgång... och försöker memorera känslan så jag kan plocka fram den när det är just nergångar så hålen av svärta blir mindre djupa ;) Detta resonemang har jag med mig i allt jag gör och det är väl därför jag har så svårt för folk som bara ser smärta och svärta i allt som dom ska företa sig och inte ser förbättringarna och dessutom många gånger vill få det till att andra ska lösa deras problem... Nej tack man är herre över sig själv och sitt liv sedan gör man val av olika slag i olika vägskäl i livet =) och hittills är jag nöjd med mina val så här i efterhand vad som komma skall vet ingen och det är jag lyckligt ovetande om <3. Nej nu väntar lite jobb <3
Hoppas ni får en underbar helg om jag inte hinner skriva men det hoppas jag att jag kommer hinna =)
Kram hela dagen lång
Felicia och kusin Filip julen 2004 båda var då små nu är dom härliga ungar/småvuxna

Kommentera

Publiceras ej