Ny kalender =)

0kommentarer

Okej dagen började med lite snygga tånaglar! lägger även gelé på dessa under sommaren för då slipas inte nagelacket bort utan färgen består i minst 4 veckor smidigt som fasiken =) Så nu är tåfisarna ljusrosa och inför Cypern blir det garanterat en ny snygg färg. Sedan frulle med la familja och oppps vi kom på att vi måste köpa present till bästa kusinerna eftersom Fabian ska med morbror Martin till deras lantställe i Huddik över helgen och fiska och umgås med Filip ;) Så sagt och gjort blev det en tur till Valbo och shoppa lite presenter =) När vi ändå var där så köpte jag nya kalenderblad till min Filofax som legat nere lite under något halvår och oj då hade kalendern tagit slut nu när jag vill börja använda den igen. Får en sådan härlig känsla när jag uppdaterar min handskrivna kalender visst min mobil är också full av all nödvändig info i den kalendern men jag gillar fortfarande att skriva upp allt och sedan spara dom i min lilla låda för ändamålet.
Väl hemma igen och skickat gubben min till jobbet så blev det bad av Nykur i stallet och han sköte sig perfekt och det hade jag absolut inte förväntat mig utan jag hade ställt in siktet på en kamp mellan mig vattenslangen och hästen men allt gick lugnt och sansat till =) En mycket nöjd hästägare idag! Efter detta så verkade Josefin Mattur för första gången och där var det lite mer kamp men det är inget konstigt alls han är ju alldeles färsk och har dålig balans. Sedan fick Tindra sig en lite omgång med borsten och rent täcke!
Väl hemma igen så blev det middag och middagsleverans till Gubben min <3 Och även ett besök på min gamla arbetsplats och träffa gamla kollegor =) Riktigt roligt!
När jag landat Hemma igen så gick jag lös på städningen och nu är huset i toppskick igen Så himla skönt att få det gjort på torsdagskvällen. I helgen väntar jobb för oss båda och då är det himla skönt att ha det snyggt när man kommer hem!

Kommentera

Publiceras ej