Skit väder men vad gör det!!

0kommentarer

Ja i helgen blev det en del ved och ändå är inte allt klart och detta borde vara klart för lännnnnng sedan. Hummm hur blev det så. Jo vi prioriterade roligare saker ;) Så nu får vi vackert bitta i det sura äpplet och ta tag i saken. Så hela lördagen gick åt till veden och halva söndagen för sedan kom regnet... Då gick vi helt enkelt in istället och kollade lite på vårt semester mål detta år (och flera andra år) Cypern och vad vi kunnas hitta på där om si så där en 27 dagar :) Det är bara konstatera att alla längtar som galna efter att få komma iväg och tror även att alla har ett jättestort behov av att komma iväg och att bara vara. Just för att ladda om inför det som ska göras i höst på alla håll och kanter. Även fast just denna höst känns som att den kan bli ovanligt bra kan inte förklara varför men jag känner bara så. Vilket är väldigt skönt, visst finns det några små ororsmoln men jag tror att det kommer lösa sig på absolut bästa sätt i sinnom tid! Som den sanna optimist man är!
Ikväll ska jag till stallet en sväng och om vi inte rider så ska jag ta hand om lilleman en sväng tänkte jag. Just nu går han på bete med Gustur så jag får ta med grejorna ut till hagen men detta är inget problem alls =)
I veckan hade jag turen att vara ledig i tre härliga dagar och prickade helt tok rätt vad gäller väder så det blev en hel del tid i poolen och solen vilket jag tok gillar =) Känner att jag fick ladda om ordentligt efter en minst sagt hektisk helg på jobbet =( Tur man har en förstående familj ibland! Men allt blev som sagt var bra tillslut iallafall och det är ju inte fler storhelger förrän i slutet av oktober nu så blir det bra helger på jobbet =)
Pär och Åsa var här på Middsommar och med sig hade dom söta Emma som är syskonbarn till Åsa. Svärmor och Svärfar var också här och vi grillade och hade det allmänt mysigt trotts ett lätt kylslaget väder men ute ska man ju vara när det är middsommar så på med varma kläder och trottsade kylan det gjorde vi och som sagt var hade det hur trevligt och mysigt som helst :) På lördagen väntade jobbet för min del och för Pär, Åsa och Emma en resa upp till Piteå där Emma bor och Pär och Åsa ska vara på Semester härligt! Hoppas dom får underbara veckor där uppe.
På Tisdags kvällarna har Fabian och Jag ridspecial hos Josefin nu i tre veckor vilket är fruktansvärt lärorikt. Jag rider Litlamin och Fabian rider Kométa och vi ska då lära oss att tölta på ett så skonsamt sätt som möjligt för hästen. Det är hur kul som helst och Josefin är hur duktig som helst på att lära ut så om två veckor så tror jag nästan att jag kan fixa detta ;) För för hästen´s del är det nog absolut inga problem utan det är skiten bakom spakarna som tjallar lite minst sagt! Var även ut och red lite i torsdagskväll vilket var hur mysigt som helst!
Puss och Kram hela dagen

Kommentera

Publiceras ej