Ja vad ska man säga, att man har tur kanske...

1kommentarer

Hej och hå! Igår var ingen bra dag för mitt nuvarande jobba då maken var på info och fick veta att det blir en massa varsel. Jag hoppas innerligt att det kommer att lösa sig och att alla goa glada människor som jobbar där får vara kvar och fortsätta göra det kanonjobb dom ändå gör! Jag hade ju en ruskig tur som hittade ett annat jobb innan allt detta hände. Är så otroligt tacksam för detta :)
Igår så var jag till stallet och red både Kometa och Litlamin och det är lika trevligt som vanligt! Efter det hade jag en faslig tur och hade fått en klipptid hos Cut and Couler i karlholm (väntetiden brukar vara hur lång som helst men jag fick en återbudstid så jag fick en dagen efter jag ringde) och hon var riktigt riktigt bra på kort hår! Idag ska jag tillbaka och färga/bleka lite och klippa till det lite efter färgningen =) Nu har jag äntligen hittat en frissa som vågar ta i lite både vad gäller färg och klippning!!
Tyvärr så ska jag även till tandis i dag, det ser jag absolut inte fram emot men vad göra lagas måste tanden... don´t like it :(
Sedan ligger planen så att jag ska flytta på den torra veden som finns kvar i vedboa och stapla den, för nu är det ny ved på G tack vare svärfar <3 Härligt att någon fick arslet ur vagnen och fixade även nästa vinters värme! Tack tack!
Ska nog försöka trycka in lite städning idag också så att huset blir presentabelt. Vår lille man blir ju faktiskt 14 år på måndag =) Hur nu det gick till... den ena bor i Uppsala i veckorna och den andra börjar bli en stor kille som är betydligt längre än mammsen som numera är kortast i familjen.... hur fasiken kunde det hända... ;) Kommer ihåg när jag kom hem med detta lilla knyte och stora syster stod i köket och studerade honom och säger men det är ingen lilla syster va... den har ju blå kläder ;) Hjärte gull ungar <3
Nej nu måste jag nog släppa datorn och börja greja så inte hela dagen försvinner!
Puss och kram hela dan =)
Min underbara familj för 5 år sedan på den första solsemestern <3

1 kommentarer

Helen Nordmark

31 Mar 2011 19:02

Alltid trist med uppsägningar.Han får komma upp o jaga med Perre då han också blir arbetslös:). Men han kanske inte jagar, det finns kanske nån i detta land som tycker det är hemskt. Jag i alla fall.

Kram

Kommentera

Publiceras ej