Medgång i livet =)

0kommentarer

Just nu trivs jag bara så himla bra med mitt liv det är nästan oförskämt så bra jag har det! Från och med måndag har jag en ny arbetsgivare och det ska bli både spännande och en stor utmaning att lära sig en massa nya saker. Jag har varit på arbetsplatsen tidigare men då som timvikare och nu har jag fått en provanställning. Visst helt galet att säga upp sig från en fast heltid men företaget har inte medvind just nu och då tog jag detta som ett säkrare kort än där jag är idag. Sedan älskar jag ju att utvecklas och ta tag i nya utmaningar och det blir detta på flera plan =) Jag ser med glädje fram emot måndagen och med vemod fram emot söndagen då jag ska göra mitt sist skift med ett helt underbart gäng killar som är mer än lovligt galna emellanåt! Det är dessa människor som gjort att jag stannat så länge som jag ändå gjort, men nu är steget taget och en ny värld som butiksbiträde öppnar sig för mig!
När allt detta lagt sig så fick jag ett erbjudande om att bli styrelsemedlem i en styrelse med arbetsgivare ansvar och oj vad paff jag blev :O varför jag .... men det lär jag ju få svar på så småningom. Har tills ikväll på mig att tacka ja eller nej. Men det lutar åt ja och detta för att skaffa mig erfarenhet av just den rollen och kunskap är ju aldrig fel eller hur =)
På häst fronten har det inte hänt så himla mycket livet rullar på och jag rider väl en fyra gånger i veckan och njuter varje gång lika mycket. Just nu har det varit Gustur och Litlamin som är under mina vingars beskydd =) Älskar båda dessa hästar dom är så olika men ändå så himla lika. Med min lilla prins är det bara bra han växer så det knackar i honom till mattes stora glädje. Just nu är vi i väntans tider i stallet i onsdags så gick tiden ut för Tindra så nu bara väntar och väntar och väntar vi på detta lilla föl som ska titta ut!
Igår hade jag mat och bak maraton här hemma så nu är frysarna fulla av färdig lagad mat och bakat bröd! Men jag klämde in tre timmar i stallet och en biltur till Tierp för att lämna av Felicia där för hemfärd mot Uppsala =).
Har även hunnit göra lite naglar och kollat in lite utbildningar till nagelteknolog för nu genom att jag byter jobb kommer jag troligen att få lite mer tid som kan läggas på detta och det skulle passa mig helt perfekt!
Tindra med den stora hemligheten ;)
Mammas prins <3 Nykur från Truskbäcken
nej nu ska jag surfa runt lite och bara ha det bra =)
Puss och Kram hela dan!

Kommentera

Publiceras ej