Hästar hästar hästar

0kommentarer

Ja ni igår så var jag först ut till Josefin och vi red ut på en härlig skogstur på en och en halv timme i okänd mark ;) Ljuvligt. Jag red Gustur och Josefin red Kometa.  Allt gick riktigt bra med tanke på att Gustur inte ridit ut med oss någon gång tidigare men han lunkade på som om det inte var något märkvärdigt all, Kometa däremot gillar inte kor kan vi lugnt konstatera för hon blev stel som en pinne när vi skulle gå förbi kosorna och det är en väldig massa kossor ute i sätra sanby så hon får bara vackert vänja sig men det kommer bli bra.  Väl hemma igen så blev det lite nya snygga naglar med chockrosa och vit pärlemo... och sedan middag och lite genomgång av vad som ska säljas bort i våra uthus och gaderober nu när vi börjat ränsa så blir det bara mer och mer!
Där efter blev det en tur till Ärk där vi i gruppen genast som småtjejer började möblera om bland ryttare och hästar. Men när Sofia vår lärare som är yngre än de flesta av oss kom in så säger hon med hög och tydlig röst! Nu tar ni den hästen som ni är tilldelade! Så bytt nu tillbaka! och snälla som vi är så bytter vi tillbaka... Jag fick rida krutburken Ira och ja visst vi kom runt bannan vi skulle hoppa men det var fasiken inte mer. J****lar vad det gick undan, vadå rida så bra vägar som möjligt.... men men tio gånger till på den hästen så klara jag nog av detta med.. Jag var inte nöjd när jag klev av men jag satt iallafall kvar på hästen hela lektionen vi gjorde det vi skulle, vi varken rev eller vägrade vid något hinder men som sagt var fort gick det.. tyckte jag tappade kontrollen så fort vi skulle hoppa och måste sedan leta med ljus och lyckta efter den efter varje hinder det var snarare tur en skicklighet att jag hittade innan nästa hinder ;) Men hon flyttade in i mitt lilla häst hjärta ändå!
Där efter hem och dusch och i säng för idag ska jag jobba lite extra!
Så ha en underbar dag nu alla för nu ska jag åka och jobba innan dom börjar sakna mig på jobbet ;)

Kommentera

Publiceras ej