Länge sedan igen......

0kommentarer

Är en återkommande rubrik... men jag hinner tyvärr inte riktigt skriva här alla dagar så är det bara men det innebär också att jag haft roligare saker för mig än att sitta vid datorn och det ser jag som positivt =)

Idag har jag varit ledig från jobbet så jag började dagen med att skjutsa Fabian till skolan och sedan tvätta lite och göra det där dagliga hushållssyslorna som måste göras varje eviga dag.. Sedan drog jag iväg till stallet och vi red en sväng på volten jag red Kométa och det gick bra för henne sämre för mig det är fel dag i månaden och då har jag noll motivering att ta i och anstänga mig utan vill mest åka häst i solsken och det var så det blev idag. Det är en väldig tur att dessa dagar bara är ett fåtal i månaden för min del annars hade Josefin inte så stor nytta alls av mig vill jag mena. Efter att Kométen strosat runt med mig till min stora belåtenhet så avmaskade vi killarna (Nykur, Gulliver och Dreki) i hagen, eftersom Josefin och familjen har bordisar och dom är jättekänsliga för avmaskningsmedel och kan bli väldigt dåliga av det men i hagen är dom inte så där blev det bra. Både Dreki och Gulliver protesterade lite men Lille man han har inte vät att fatta att han fick medecin utan svalde och kollade sedan frågande på Jossan ;) Där efter tog jag in honom och borstade eller snarare av pälsade honom, tror vi höll på i nästan en timme men sedan var hela stallgången svart av Nykur päls. Han vart lite bättre i pälsen men det går säkert att få bort lika mycket till i morgon och övermorgon... lite av ett evighetsjobb =) Men jag älskar det!

Så full av ny energi åkte jag hem och tog tag i städningen av huset. När den var klar så blev det en tur till Valbo och hämtade Felicias nya glasögon och solbrillor:) Fabian fick även två par shorts och ett par trekvarts jeans ungen bara växer ur allt han har just nu. Börjar allvarligt fundera på om dom ger ungarna sträckolin i skolan...*Fniss fniss*

Själv var jag in på Hööks en liten sväg skulle bara ha mygg medel till Prins Nykur men oj oj vad hände kom ut med myggmedel för visso men även lite hästsalva och ett set med flistäcke, benlindor, grima och grimskaft... hur sjutton gick det till... Tur jag jobbade lite extra igår så jag kunde motivera köpet för min älskade make... han bara log när han såg oss utanför Coop... med Påsen "gömd" bakom benen...

Nu ska jag ladda med lite bra sömn och sedan blir det jobb i morgon och sedan ledig helg =) hoppas det blir både sol och varmt. På lördag tar jag med mig hela barna skaran (My, Felicia och Fabian) ut till stallet och vi ska rida  och stolpa lite ;) Hur som helst så blir det en härlig dag!

Kram och hoppas ni får en underbar helg<3

Kommentera

Publiceras ej