Helg å underbara helg =)

0kommentarer

Ja i helgen har jag nog messtadels tillblringat i köket men obserera att jag inte klagar alls för det är bland det bästa jag vet. Igår startade jag med att gjälpa bästa Josefin ute i staket och fixa lite med guldprinsens mins hage =) Ja alla hästarna kommer att gå i denna hage men just nu är det Gustur och Nykur som går i denna.  Efter det blev det hem och baka lite lussebullar en satts med madelmassa och russin i som blev vanliga bullar och sedan en satts som blev lussekatter, gott som sjutton =) efter det blev det middag som världens bästa gubbe fixade till Hasselbackspotatis och kött så himla gott det blev. Där efter gjorde jag en dubbel satts kanelbullar eftersom Felicia inte äter saffransbröd så vill hon ju ha något när vi fikar så så fick det bli. Under eftermiddagen bakade Felicia och Simon även pepparkakor eftersom Flisan fullkomligen älskar hembakta  sådana så hade hon satt en deg i veckan. Så det vara stor konkurans om ugnen ;)
Sedan blev det lite slapp och film resten av kvällen <3
Idag har jag gjort egna köttbullar och till middag blev det dessa och hemgjord potatismos. Har även haft främande av bästa Tina och Guy vilket var mycket trevligt dom hade även med sig världens bästa Herman så Gissa fick leka och busa av sig riktigt ordentligt.
Nu återstår det att plugga, medans gubben laddar för nattskiftet genom att vila=)

Kommentera

Publiceras ej