Ny bil =)

0kommentarer

Japp äntligen har allt fallit på plats och en ny bil eller rättare sagt bättre begangnad bil är reserverad och förhoppningsvis våran på torsdag nästa vecka. Min kära med resenär till Falun hade massa grejor idag som måste ordnas så det blev inget Falun för hennes del idag och då ballade även jag ur, har dock varit på varenda en av föreläsningaran så här långt så en dag mer eller mindre. Vågade inte lita på våran bil 28 mil tur och retur så då blev det bilköp istället ;) Så förmiddagen ägnades åt att provköra dislar himla kul. Men det blev en V70 årsmodell 2007 med lite extra allt så det blir nog en kanonbil för oss just nu. Den drar ju avsevärt mycket mindre en bensinare och det blir en avgörande faktor när man åker som jag gör just nu. Jag hade kunnat tänkt mig en v50 men gubben vann denna strid ;) och fick en större bil. Jag måste tillstå att jag är mycket nöjd jag också!
Efter detta så blev det pluggeri pluggera för hela slanten så nu är jag helt i fas med det jag ska ha gjort till idag =) Yes härlig känsla nu återstår bara en massa massa sidor tills i morgon och sedan börja småkicka på hemtentamen ska faktiskt bli riktigt roligt, känns så just nu iallafall sedan får man väl se framåt slut datumet hur happy man är då...
Sedan blev det middag och före den en lång promis med voven min <3
till middag blev det köttsoppa och det kan jag varmt rekomendera att laga själv, fick en massa härliga grönsaker av min mans vän i helgen så i måndags köpte jag lite gryt kött och hakade ner till småbitar och sedan i med palsternaka, morötter, kålrot och purjolök två buljongtärningar och lite salt och peppar några lagerblad slank nog ner det med och där efter lät jag det koka i ca 1,5 timmar och sedan har den ståt i kylen och gottat till sig i ett par dagar. Så himla gott med ost smörgår och varm soppa. När denna fått fara ner i magen så for jag ut till stallet och hjälpete underbara Josefin lite med att skotta ur två av våra boxar och la i ny fin härlig torv istället så nu är två av fem klara!
Nu ska jag ta och duscha av mig lite damm och sedan blir det nog lite mera läsa i böckerna innan min gubbe landar här hemma igen efter ett eftermiddagskift på fabriken =)
Just nu känns det som jag lever i ett stort privilegium, härlig känsla! Trivs helt enkelt med livet!
Snart är den här =)

Kommentera

Publiceras ej