Okej läge för lite uppdatering ;)

0kommentarer

Helgen har varit kanon som vanligt.. fredagen var det städning på förmiddagen och stallet på eftermiddagen med Fabian vilket inte var igår. Var jättekul att se honom rida igen på sin lilla älskling Kometa båda hade himla kul det syntes både på häst och ryttare, sedan bytte han till Kl'o och där gick det undan vill jag mena herregud tänk om jag hade hans mod att galoppera varav på varv på blötgräs och lera men bra gick det och det är huvudsaken =) Man blir aldelles varm i hjärtat när ens barn blir lyckliga och glada =). Sedan hem till Gubben min som fixat middag till stallfolket i familjen (han fattar inte alls tjusningen med bara endast en hästkraft ska det vara ska det vara flera och ha fyra hjul eller två åtminstone....) Det blev en helt ljuvlig lasange att avnjuta med sallad och ett stort glas cola till =)
I lördags så blev det stallet igen och dags att tömma skit kontanern... inte kul men ett ont måste. Fabian och Jens skottade det mesta och jag och Josefin skottade ur boxaran i stallet. De tre som var kvar vi hade ju gjort några sedan tidigare men nu är det så fint i stallet med torv i alla boxar så nu återstår bara hästarnas jobb att fixa till bäddarna på bästa sätt inför vintern.. Inte för att dom är inne så himla ofta men ibland iallafall =P
I Söndags blev det till att hämta Felicia i Tierp innan ridningen eftersom hon inte varit hemma i helgen och hade ridlektion på söndagen. Trevlig att få se henne en stund iallafall ;) Hon han återvända till staden innan middagen var klar men fick dock med sig matlådan hem iallafall =) Sedan hamnade jag med näsan i böckerna och det var himla intessant så där blev jag sittande... himla härligt att känna att man hamnat så himla rätt =)
Idag har det varit Falun och en himla bra föreläsare, hade även turen att få hemtenta frågorna så nu ska här skrivas så pennan glöder och läsas och vinklas! Bra ska det bli! Efter det så blev det en tur till Hållnäs och hämta hem Fabian från konfan och sedan hundpromenad innan det vart allt för mörkt, fick till och med med mig gubben :) Sedan blev det middag i form av stuvade makisar och lite kötta bullar :P
Och nu borde jag stoppa näsan i böckerna igen eftersom vi ska till Uppsala en sväng i morgon så jag kan inte plugga hela dagen bara halva =)
Puss och Kram hela dan =)
Snart ska Stallets Drottning börja ridas igen Tindra 22 år men tror inte hon är en dag över 5 och inriden nja knappast.. och den hoppar jag med glädje upp på bara jag får ladda lite ;)

Kommentera

Publiceras ej