Hej och hå =)

1kommentarer

Ja livet rinner på som bara den, vi rustar för fulla muggar här nere på undervåningen och jag ska försöka plugga dessutom och jobba men jag tänker september ut så är det lite rörit men sedan löser det mesta sig självt bara vi blir klara här nere och jag får en egen liten vrå att gömma mig i ;)
Hade ett samtal här om dagen som fick mig att tänka efter lite mer, Tack!  Men det gör även att jag tänker ännu mer och värderar det som jag står för i grund och botten men att jag kan ändra mina åsikter utifrån vilken information jag får, mina tankar är inte alltid rätt tankar just då och det finns en massa nya härliga världar man kan skicka in i om man bara har ett öppet sinne. Och snälla be aldrig någon vara tyst utan lyssna på vad den har att säga jag har fått för mig att det absolut värsta och mest kränkande man kan be någon om är att vara tyst i ett samtal för då är det inte en dialog längre utan en monolog. Har man något viktigt att säga så kommer man garanterat ihåg det när den andra har talat klart, det kan ju vara så att den andre har samlat mod länge för att säga endel saker både i positiva ordalag och tyvärr även negativa men om man ber denna person vara tyst så lägger man effektivt på locket vilket är så himla synd för alla samtal i en dialog är utvecklande för båda parter =) även om det är svårt att känna så just i det ögonblicket men bara man får tänka lite så ger det en massa bra saker i längden.
Igår var det ännu en givande dag i Falun. Lisa och jag kan bara konstatera att ska vi till Falun så regnar det.... men vi har trevliga timmar i bilen =) Tack vännen för att vi delar resväg. Vi fick gå lite tidigare så vi var i Gävle nästan en timme före tåget gick hem för min del så då passade jag på att shoppa en snygg svart och vit rutig skjorta av lång modell och en rosa t-shirt på Gina. Snyggt ser ni!  Funkar ju inte riktigt med färiga tröjor och målar brallor på Högskolan man bör ju se lite vårdad ut ;) Trevligast var att det blev en storlek mindre än sist på skjortan vet inte om det var modellen eller jag men jag hoppas på det sista :)
Idag är det ännu mer höst väder och jag ska jobba från 11.45 till 18 så jag startade dagen med lite limpbak och hamnade sedan här men bara Fabian har kommit iväg så blir det näsan raka vägen ner i böckerna och blocket =)
Hoppas ni alla får en underbar dag <3

1 kommentarer

Birgitta

13 Sep 2011 08:28

Ni är verkligen idoga och jag hoppas att ni snart kan få det lugn ni önskar. Fast ni verkar att ha många intressen så att få det helt lugnt är kanske inte er melodi. Hur som helst, jag beundrar människor som slutför det som påbörjas och jag och Charlie "hejar på" här uppe i norr för vad ni än tar för er. :)



By the way, hon är ändå för go' lilla syster Gissa! :)

Kommentera

Publiceras ej