Transplanterad Njure =) Check

0kommentarer

Yes Nu är allt klart och min älskade lillebror har vaknat ur narkosen =) Lyckan jag känner inför att han har fått en nu fungerade njure tog mig lite på sängkanten kan jag säga. Jag har fått frågan om jag kunde ställa upp som donator och har även gjort en utredning för detta men någonting i mig sa NEJ trotts att jag vill det otroligt mycket, såg det lite som ett privilegium att få ge honom min ena njure men som sagt var något sa NEJ och det i säg har varit en stor sorg i mig, det inser jag verkligen nu i denna stund då han fått en ny av en vän och kollega Chrisitan du är värld hur mycket som helst just nu och för all framtid som ställt upp och gjort detta för min bror! Den underbara lättanden och glädjen jag kände när jag fick beskedet av min underbara svägerska Åsa att allt gick bra och att dom båda mådde efter omständigheterna bra, dock lätt drogade men vad sjutton det fick dom bjuda på! Var helt fantastisk! tårar av glädje och en enorm lättnad föll länge på min kind. Trodde nog inte att jag hade en så jättestor oro för honom inombords som jag hade, han har ju mått i mina mått mätt väldigt bra för att vara så allvarligt sjuk som han varit. Han har ju jobbat och varit sjukskriven 50/50 och levt ett aktivt liv men visst mycket är tack vare underbara Åsa och den glädje som hon ger honom! Men nu kan dom börja leva på riktigt om man nu kan säga så dom kommer iallafall inte vara bundna till sjukhus med dialys avdelningar längre! För övrigt idag så har jag skrivit min absolut första tenta och ja vad ska man säga... det tog på krafterna det vill jag mena! Helt slut och hjärnan lämnade jag nog kvar på högskolan kändes det som när vi åkte hem. Vi som brukar kunna snacka som få satt långa stunder helt tysta och bara lät allt sjunka in tror jag. Nu är det nya tag som gäller =) Tills på måndag är det mycket som ska in i hjärna vill jag lova men ikväll ska jag bara vara och sova gott i min härliga säng med min underbara man. Imorgon blir det ridkurs för Jamilla Berg =P Ska bli så himla kul! Har längtat efter detta ett tag nu, få sig en riktig genomkörare i huvudet och massa nya trevliga utmaningar för mig och hästen! det är Litlamin som jag ska rida, ska bli riktigt roligt att se vilken sida hon vissar upp i morgon den hästen är ju lycka i ett hästformat hon har väldigt svårt att inte bocka eller sparka bakut när hon är glad och samma sak när hon blir frustrerad och det inte riktigt går som hon tänkt eller hon inte orkar bära upp sig riktigt... Men hon är ljuvlig! Vi är ett riktigt team vi två hon bockar/sparkar bakut och jag fyar och riar i åt henne och vips står hon där med glorian något på sen men ändå det bästa man kan tänka sig och gör som jag säger ;) En del kallar det utmaning för mig är det bara Litlamin =) Har ju dock ridit hennes mor lite granna och hon är lika dan fast gånger hundra så detta är helt okej och framförallt kontrollerbart! Men snart ska vi tydligen starta upp Tindra igen och det ska absolut bli en utmaning det vill jag lova! Men jag älskar detta. Jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna följa Tindras sista föl Mattur som föddes i år och se vad det blir för häst men då är ju Nykur ridbar så det blir inte jag som rider in honom iallafall men jag hoppas och önskar att han är kvar på gården så man får se vad han blir för något!

Kommentera

Publiceras ej