Att komma till rätta :-)

0kommentarer

Tänk att något tråkigt kan leda till att något blir så himla bra :-) Jag gillar att se tillbaka och konstatera att det som från början känns så tråkigt, så hemskt och jobbigt blir så himla bra tillslut när man börjar få ordning på allt igen. Möjligt att jag är en obotlig optimist men då är det så! Vår uthusbrand har gjort så att vårat liv i vårat hus blir just som vi alltid drömt om att få det med garaget och ett väldigt härligt stort hus med karraktär av oss och vårat sätt att leva, jag kan inte se att det skulle kunna bli så himla mycket bättre :-).
Så igår rede vi i alla ritningar och konstaterade att de vi faktiskt behöver köpa tillbaka är gjort och nu är det bara bygga och vårda det vi har som gäller denna sommar :-) Vilket jag ser fram emot med stor tillförsikt! Jag ska ju plugga även i sommar om jag får positivt besked nu i veckan, har ju som sagt vara fixat alla böcker och planen för mig är ju att sitta med dessa i solen mellan byggpassen =) Kommar bli himla bra. Men nu ska jag avsluta denna kurs och köra sista kursen för denna termin på programet först. Igår både började nästa kurs och är slutet på denna då vi börjar med arbetsrätten redan nu för att känna till vad som gäller inom detta område för rekrytering och sedan fortsätter vi i fem veckor med arbetsrätten och de lagar och regler som gäller här och hur man läser praxis och tolkar denna. Ser fram emot detta jättemycket och tycker det är jätteintressant. Tur att PM är så gott som färdigt så jag kan lägga krutet på detta för jag inser också att detta är ett svårt kapitel i våran utbildning men ack så viktigt! Känner också varför har jag inte gjort detta tidigare men samtigit har jag kunnat ta till mig detta då??? Vem vet och vad spelar det för roll? Nu är nu och det utifrån det jag lever och lär ;-)
Idag är en lugn mellan dag, lite plugg och lite stall och sedan lite familjen och sedan är det dags att sova ;-) Hur som kommer dagen bli bra =)
Kram

Kommentera

Publiceras ej