Måndag, måndag......

0kommentarer

Blev hemma idag istället för Falun och det var nog lite tur det för tydligen hade dom fått en massa snö... hur som så skulle jag plugga idag och det innebär börja skriva på PM et som tillhör denna kurs...... men jag kommer fasiken inte igång, kör bara fast och flummar iväg... Nu har jag iaf fått ihop någonting men hoppas på bättre go i morgon ;-)
Idag har jag varit till stallet och ridit Gustur vilket var väldigt trevligt efter att jag hittade knappen till att han går i form men nu är det muskel uppbyggnad som gäller på häst kraken så han orkar det jag förväntar mig utav honom men jag vet att det går så det är bara harva på. Snart kan jag nog galoppera på volt både ställd och böjd häst som inte jobbar emot mig utan med mig ;) Imorgon blir det en tur till stallet igen men då är det min numera helt egna häst som ska få lite snygga hovar och lite omvårdnad. Nu är han nämligen slutbetald och jag har passet i min ägo =) vilket känns aldelles underbart <3 Har så smått börjat fatta att han faktiskt är min. I söndags så longerade vi honom för första gången och det gick helt okej, det jag tyckte var suverränt var att han inte hänger i linnan utan följer voltspåret på ett mycket bra sätt sedan finns det en del andra brister men dessa går defenitivt att åtgärda han är ju bara knappa två år så det kommer att lösa sig.
Nej om jag kanske skulle ta och skriva lite mer på PM:et istället för här ;-)
Kram alla go människor <3

Kommentera

Publiceras ej