Fredag vilken härlig dag....

1kommentarer

... sista vardagen på sommarlovet för på måndag drar vi igång igen :-) Ser fram emot detta enormt då jag börjat läsa inför denna kurs och det är riktigt intressant och många ah upplevelse i texterna. Nu får jag en helt annan förståelse för de situationerna som jag varit i och får även förståelse för hur folk har regerat på saker och ting både inom privat och arbetslivet. Som jag skrivit tidgare så för egen del är det tur att jag har min ryggsäck för att kunna förstå det vi läser och för att kunna sätta in det i olika sammanhang av erfarenheter. 
 
Igår var det en fix och trix dag, fixade en massa på morgonen som legat över mig, dock finns det ett par saker kvar på listan men dessa måste ges lite tid att tänka igenom ordentligt innan jag går till handling.  Sedan blev det plugg och där efter min stora skräck i livet TANDLÄKAREN och dessutom laga ett hål.... men allt gick bra som vanligt när Håkan håller på. Fattar inte vad jag ska noja så för innan... men nu är det gjort bara ett hål kvar sedan klar för denna gång hoppas jag....  Efter denna skräck blev det IKEA och inköp av mina efterlängtade fotöljer och fotpallar :-) Min allt  i allo här hemma Fabian fixade ihop både dessa och bordet vi köpte till. Jag tog hand om bästa Lenas naglar och gjorde dom lite finna. Efter detta blev det piff med nya möblerna och oj vad bra det blev, just som jag tänkt mig och det är alltid trevligt!
 
Idag blir det väl lite städning - plugg - och takplåts hämtning.
 
Har hunnit med en promenad idag och tänker ta en tur på crosstrainern till eftermiddagen/kvällen. Kan meddela att jag nu förlorat 5,3 kg sedan jag började i Januari jag hade ett uppsving i vår/försommaren då jag nästan hamnade på ursprungsvikten orsaken till detta var en kombo av jobbet och stress vilken jag nu defentift utrotat ur mitt liv :-) låter säkert hårt men så är det. Man lever engång och då ska jag fasiken göra det med kvalitet och må bra hela vägen. Ingen kommer tacka mig för något annat! I helgen är gubben min ledig så det blir väl en hel del garage fix misstänker jag ;-) Efter detta har han en sjudagars vecka en sedan en onsdag som ska jobbas sedan är osäkerheten om jobb osäker igen :( Någon som har ett arbete till en lojal och driftig kar så säg till! 
 
Nej nu borde jag verkligen sätta fart med städningen så det blir klart och jag kan göra det jag vill hellre ;-)
 
Kram och ha en god fredag :-) Och glöm inte att ni alla är unika och värdefulla :-)
 

1 kommentarer

Jonna

12 Sep 2012 11:26

Bra blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

Svar: Tack så mycket :-)
Annika

Kommentera

Publiceras ej